EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Реклама на България в западни медии

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Реклама на България в западни медии

mail07:10 | 14.02.2013прегледи 498 коментарикоментари 0


От март започва масирана рекламна кампания в западни медии на България като добро място за инвестиции. Сред медиите, в които страната ще се рекламира и вече са купени рекламни места са "The Economist", "Financial Times", "Business Week", "The Wall Street Journal", на интернет-страниците им и в две телевизии. Рекламирането ще е за три месеца. Това заяви за БТА от изпълнителния директор на Българската агенция за инвестиции /БАИ/ Борислав Стефанов. На финалната права са проектите за печатните реклами. Те ще бъдат посветени на предимствата на страната ни като инвестиционна дестинация или на определени индустрии - машиностроене, електроника и електротехника, хранителна индустрия, аутсорсинг. Десетте макета на рекламите ще имат единна визия, състояща се от ключов факт и поддържащи графични послания и ще преминат през одобрението на близо 100 човека - икономисти, бизнесмени, специалисти в рекламата и маркетинга. Няма да има снимки на места или хора, няма да се споменават и фирми, освен ако не правят в България нещо много специфично за конкретната индустрия, каза Борислав Стефанов.

Инвестиционни форуми
Успоредно с имиджовата реклама със средства по оперативната програма "Конкурентоспособност" през февруари Българската агенция за инвестиции, съвместно с "Financial Times", ще организира поредица от инвестиционни форуми - кръгли маси в Чикаго (19 февруари), Ню Йорк (20 февруари) и Сан Хосе (26 февруари), и международна конференция в Ню Йорк (21 февруари). За участие са поканени водещи представители от бизнеса и български институции, както и утвърдени американски компании, развиващи бизнес в България. Сред акцентите на тези събития са приоритетните за страната икономически сектори - аутсорсинг на бизнес процеси, транспортно оборудване и машиностроене, информационни и комуникационни технологии, логистика и транспорт, химическа индустрия, здравеопазване и медицински туризъм. Опитът в организирането на подобни форуми вече беше натрупан през миналата година в Европа. Кръглите маси и конференцията ще следват успешната формула на вече проведените международни форуми в Европа, част от първия тур по проекта. В Чикаго фокусът ще е насочен върху преработващата промишленост. Очаква се във форума да участват представители на висшето ръководство на производители на самолети, транспортна техника, безалкохолни напитки. Чикаго ще е мястото, където България ще търси стратегически индустриални инвеститори. Финансовата индустрия ще бъде акцент на форума в Ню Йорк и Сан Хосе, където целта е да се постигнат партньорства с представителите на някои от най-големите фондове за дялов капитал. През март агенцията в партньорство с "Financial Times" са планирали няколко инвестиционни събития в Сеул, Хонконг и Токио. Предвижда се да има среща с представители на три големи групи на промишлеността - електрониката, електротехниката, транспорта и логистиката. Ще бъдат популяризирани възможностите за развитие в България на медицински туризъм, развитие на хранителна индустрия и земеделие. Финалното събитие на БАИ е насрочено за края на март в Брюксел. Конференцията ще бъде посветена на химическата индустрия, транспорта и логистиката. По време на форума инвестиционните предимства на страната ни ще представят големи фирми, които вече са инвестирали в България в тези сектори.
Парите за имиджова реклама на България свършват
Парите за национална имиджова реклама на България като инвестиционна дестинация свършват в началото на лятото, отбеляза Борислав Стефанов. Средствата досега се осигуряваха по оперативна програма "Конкурентоспособност" и на този етап за следващия програмен период не се предвижда в новата програма да има подобно перо за институционални бенефициенти. Общо по програмата за маркетинг и реклама са предвидени 16 млн. лева. От тази сума за имиджовата кампания на страната в чужбина са отделени между 4 и 5 млн. лева. От 5 до 10 млн. лева са необходими за сериозна рекламна кампания навън, показват изчисленията на БАИ. Сред постоянно рекламиращите се конкурентни на България инвестиционни дестинации са Турция, Македония, Словакия, Полша, Сърбия, Унгария. Средните годишни разходи на Сърбия и Унгария са близо по 5 млн. евро. Заради трудното отчитане на резултатите на подобен тип проекти, резонен е въпросът дали парите за медийна кампания не са хвърлени на вятъра и дали не бихме ги инвестирали по-добре, ако ги пренасочим за увеличаване на пенсии, за здравеопазване и образование, отбеляза Борислав Стефанов. Според него, дори и само една инвестиция да е привлечена чрез този метод, ако инвестираната сума надхвърля средствата за привличането й, имиджовата реклама си е заслужавала, а дългосрочният ефект върху икономиката е осезаем. Подобен пример за успешна комбинация от имиджова реклама, работа на Службите по търговско-икономическите въпроси и на БАИ е изграждането на завода за климатици - германска инвестиция от около 20 млн. евро, в който ще работят до 500 човека, припомни Стефанов. Ефектите от подобни кампании се проявят след половин до една годна, напомни изпълнителният директор на Българската агенция за инвестиции.
 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Трейлър на руския игрален "ВЫЗОВ", заснет в Космоса

13:39 | 03-09-23 | 4159