EUR 1.9558
USD 1.8038
CHF 1.9712
GBP 2.2991
CNY 2.4901
you tube
mobile version

Как да изберем вино?

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Как да изберем вино?

mail07:05 | 25.08.2015прегледи 1326 коментарикоментари 0


Георги Михов, DiVino
Когато стане въпрос за хубаво вино, предполагам на всеки, който разбира от вино (но не както българина от футбол и политика), редовно му се налага да съветва приятели по телефона при избора им на вино в магазин. На мен поне ми се случва доста често и тук щe oпитам да дам няколко съвета за това какво да правим и какво не при избора на вино.

Какво да правим?

• Опитвайте все повече и различни вина - хората не обичат промените и когато харесат дадено вино, те си купуват или поръчват само него. Това за мен е все едно да гледаш само един филм или да четеш само една книга, или да ядеш само едно ястие. Във всички случаи затъпяваш бавно и сигурно. Виненото разнообразие повишава винената култура, развива вкуса към вино, спомага за развитие на конкуренцията, от там и на качеството на виното.
• Ползвайте смело и безотговорно интернет за покупки – всички производители, доставчици, търговци публикуват информация в интернет и имат сайтове там. България е на едно от последните места по онлайн търговия на вино в Европа. Едно бързо проучване ще ви покаже, че цените в интернет са може би най-ниски, дори ако се калкулира и доставката, която според стойността на поръчката може да е за сметка на търговеца. Интернет магазините предлагат също и доста по-голямото разнообразие и по-точна информация за качествата на виното.
• Доверявайте се на специалистите – в България има 3 винени справочника с информация за качествата на виното, цената, и според справочника, някакъв рейтинг, който може да е звезда, бутилка или точки. Насаждането на мнение, че в справочниците се пише според това колко са си платили избите е от не дотам компетентни хора, които обаче имат високо мнение за собствената си компетентност. Също и от производители, които не приемат, че техните вина не са оценени така високо, както те искат. В крайна сметка тези справочници са създадени точно с тази цел- да са от полза за крайния потребител.
• Подкрепяйте българските производители – ако търсите малбек или пино гриджо, си купете от Аржентина и Италия респективно, но ако търсите шардоне и имате избор в еднакъв ценови клас, моят съвет е да изберете нашенското. В ценовия клас над 15 лв. на рафт, българските вина обикновено превъзхождат вносните в съотношение цена-качество и не е нужно да давате повече пари. Ако трябва да избирате, заложете на малкия производител. Франция, Италия, Германия, Испания - всички тези държави, дължат своето място на световната винена карта на малкия фамилен бизнес. У нас по време на прехода големите винпроми умишлено спираха малкия бизнес по причини ясни на всички. Малките изби създават конкуренция, която води до това да имаме на масата по-качествено вино на по-достъпни цени.

Какво да не правим?

• Не купувайте вино, само защото е на промоция – прийом на търговците е да пускат на промоция вина, които са остарели и трябва да се „разкарат”. Ако уважавате себе си и собствения си вкус, бягайте далеч от такива вина. Друг е въпросът, ако просто търсите някакво евтино вино. Разбира се, има промоции, които са изгодна сделка, такива са тези в края на летния и зимния сезон, както и по празници. Добре е да имате едно на ум за стряскащи предложения с 30 – 40 и дори 50% намаления.
• Не вярвайте на задния етикет – там рядко се пише какви реално са качествата на виното. Много често описанието е еднотипно, така че да се хареса на широк кръг от винолюбители. Винените справочници най-обективно заместват задния етикет.
• Не се плашете от винтовата капачка – тя влиза в употреба, за да предпази вината от така нареченият „корк”, който се причинява от корковата тапа. Винтът не позволява на течността да влезе в контакт с кислорода от въздуха и по този начин запазва свежите аромати във виното. Разпространеното схващане, че щом виното е с винтова капачка е ниско качество, е абсолютно неправилно. Нова Зеландия отдавна използва само винт за своите бели и червени вина.

• Не вярвайте на „гръмки” реклами – рекламата е много добър инструмент на бизнеса, само когато е честна и не подвежда. От личен опит мога да кажа, че много често в България рекламите на вино откровено заблуждават потребителя. Затова по възможност разчитайте на рекламите да се запознаете с нови продукти, а не да научите за качества и постижения на дадено вино.

Надявам се тези съвети да са полезни и както един приятел казва „нека виното да е с вас”!

 


Тагове: вино, избор
 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg