EUR 1.9558
USD 1.8018
CHF 1.9937
GBP 2.2783
CNY 2.4960
you tube
mobile version

Заводи край Радомир се обединяват

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Заводи край Радомир се обединяват

mail11:10 | 16.03.2015прегледи 3412 коментарикоментари 0


Радомир, Елка Робева, БТА
Заводите за тежко машиностроене /ЗТМ/ край Радомир
се обединиха в ново сдружение "Леяро-ковашки машиностроителен
комплекс". Те ще излизат с единна търговска марка, съобщиха на
БТА съдружниците Пламен Бонев и Людмил Стойков. Двамата
притежават производствените активи на машиностроителния гигант.
Обединението е в отговор на натиска на световната
конкуренция и цели повишаване на рентабилността на
предприятията, разположени на площадката на ЗТМ, които досега
работеха поотделно, както и до увеличаване на заетостта и
създаване на нови работни места.
Поправяме грешка на приватизацията, при която
заводите бяха разделени и това ги направи
по-неконкурентоспособни, обясни Бонев. Вече те ще определят
единна себестойност на базата на реално извършени разходи.
Ценообразуването също ще бъде единно, инвестициите ще се
реализират съвместно, като за тях ще се заделя процент от чистия
приход.
Собствеността не се променя, а в новото сдружение,
което е с маркетингово и търговско предназначение, съдружниците
ще имат равни дялове. Работим така експериментално от половин
година и нямаме отказана поръчка заради неконкурентна цена,
поясни Бонев.

ЗТМ - Радомир е една от гордостите
на България от преди 1989 година

"Заводът за заводи", в който по времето на социализма
бяха вложени 1,5 млрд. долара и до днес пази уникалното си
оборудване и японско ноу -хау. Тук са изработвани детайли за
Големия адронен колайдер, за гиганти като "Круп", "Дженерал
електрик" и др. отговорни поръчки за енергетиката,
корабостроенето, минната промишленост. Най-големият детайл,
излязъл от комбината е с тегло 400 т. Деветдесет и седем
процента от продукцията му е предназначена за износ - предимно в
Европа, САЩ и Австралия.
С обединението собствениците на заводите планират да
достигнат 20 млн. евро производство годишно, както е било преди
настъпването на кризата, уточни Бонев. Предстоят ремонти и
преоборудване с ново цифрово-програмно управление на част от
машините. Усилията ни ще бъдат насочени към автоматизация и
цифровизация на оборудването, а в следващ етап и в обучение на
персонала за внедрените технологии, посочи Стойков.

Заводът се съвзема от кризата,
вече се увеличават и поръчките

Заводът вече се съвзема от кризата. От миналото лято
е започнало увеличение на поръчките. Леярските мощности работят
на две смени, като месечно се произвеждат по 500 т отливки. В
условията на криза достигахме едва 800 т годишно, отчитат от
най-голямото предприятие в Радомир.
Машиносторителните поръчки бележат ръст с 25
процента спрямо миналата година. Стремим се нарастването да бъде
50-60 процента, уточни Стойков.
Вече усилено се търсят работници, като до август
трябва да бъдат назначени поне още 100 души. Сега в завода
работят 900 човека. Ако запазим темпото на нарастване на
производството, ще се наложи да преминем на три смени, смята
Бонев. Дефицитът на специалисти обаче е осезаем, дори и в
промишлен район като Пернишкия.
След приватизацията комбинатът работи с двойно
по-голямо натоварване от най-добрия му социалистически период,
по данни на собствениците. Макар и растящ, обемът на поръчките
все още е далече от недостигнатия предел на възможности на
"завода за заводи".
С търговското обединение машиностроителният гигант
очаква да върне част от старите си клиенти и да завоюва нови
пазари, изработвайки конкурентна цена. Още това лято
Леяро-ковашкият машиностроителен комплекс ще се представи на
най-големия панаир на леярската индустрия и механообработка в
Дюселдорф.
 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg