EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Как фирма да отиде на международен панаир

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Как фирма да отиде на международен панаир

mail11:20 | 14.07.2011прегледи 678 коментарикоментари 0


Как една българска малка или средна компания може да се появи на международно изложение или панаир, където да срещне потенциални клиенти и партньори? Известно е, че българските МСП са 99,7% от действащите в страната ни фирми и в тях е заето повече от половината от трудоспособното население в страната. Намирането на свои ниши на единния европейски пазар и в международен план като цяло зависи главно от конкурентоспособността на фирмите и нейното повишаване се превръща в ключов фактор за тяхното оцеляване.
Как се финансират фирми за изложения?
Участието на българските фирми в специализирани международни изложения, освен в рамките на национално финансиране, се организира в изпълнение на Дейност 6 по проект „Насърчаване на интернационализацията на българските предприятия”, договор №BG-161-PO003-4.2.01-0001-C0001 за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по Приоритетна ос 4 „Укрепване на международните пазарни позиции на българската икономика” на Оперативна програма „Развитие на конкурентоспособността на българската икономика” 2007-2013, по който Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия /ИАНМСП/ е институционален бенефициент. Съставянето на Индикативна програма за организиране на участия в международни специализирани изложения се извършва с оглед на приоритетни за българските МСП браншове и целеви пазари.
Изборът на изложенията, региони и държави (дестинации), в които те се провеждат, е резултат на съвместната работа на експертите от Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия с браншови организации, асоциации, клъстери и др.; препоръки на МИЕТ и постъпили предложения от ръководителите на задграничните Служби по търговско-икономическите въпроси (СТИВ); отзиви от отделни предприятия; партньорски организации.
Къде са били фирмите досега?
Периода януари 2010 г. – юли 2011 г. Агенцията е подпомогнала участието на български предприятия в 42 панаира в чужбина. Общият брой на фирмите-участници на националните щандове в международни изложби в 16 държави е 347. Със средства от бюджета на Агенцията бяха организирани участия в 4 международни панаира: HANNOVER MESSE в Германия, ECOBUILD в Лондон, IMM в Истанбул и VENATORIA в Мадрид, а със средствата по ОПК - 38 национални участия.
ИАНМСП подпомага участието на българските фирми на международни изложения, като поема разходите за:
наем на изложбена площ; изграждане на щанда, необходимо оборудване и обзавеждане; отпечатване на каталог на българските участници на националния щанд; регистрационни или медийни такси на съизложителите; съпътстващи мероприятия.

 

 

 

 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg