EUR 1.9558
USD 1.8018
CHF 1.9937
GBP 2.2783
CNY 2.4960
you tube
mobile version

Как европейските туристи оценяват България?

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Как европейските туристи оценяват България?

mail07:35 | 05.11.2016прегледи 1659 коментарикоментари 0


Европейските туристи са изключително доволни от преживяването си в България, твърди ново проучване на българска агенция за медийни анализи.

Коментиращите в социалните мрежи са предимно позитивно настроени към българските курорти и туристически обекти. Проучването обхваща 82 662 споменаванията в социалните и традиционните онлайн медии за периода февруари-юли тази година. През последните два месеца се наблюдава значителен ръст на разговора, когато туристите започват да споделят информация за преживяванията си в България в социалните мрежи Twitter и Instagram.

Очаквано, руснаците, които най-много почиват в България, генерират и най-голям брой коментари по темата. Дялът коментари от руските туристи (43% от общия брой споменавания) всъщност надвишава процентният дял на почиващите руснаци в България. През последните години България става все по-привлекателна дестинация за почиващите туристи от Русия, като мнозина от тях дори си купиха имоти по Българското Черноморие. Тенденцията се засилва и след скорошните събития в Турция (друга основна дестинация за руснаците).

Три от четирите водещи държави по брой коментари са част от бившия СССР: Русия, Украйна и Беларус. Румънците генерират 7 886 коментара, докато руснаците са безспорен лидер с 35 532 публикации. Съдейки по броя коментари в мрежата (8 847 споменавания), броят почиващи беларуси в страната също не е малък. Проучването показва още, че отразяването на страната ни като туристическа дестинация в страни извън ЕС отговаря за две трети от общия брой споменавания.

68% от руснаците оценяват позитивно туристическите си преживявания, докато положителните коментари от беларусите са 71%. Само 16% от руснаците не са доволни от почивката си спрямо 6% негативни мнения от беларуси. В същото време всеки шести сърбин, коментирал темата, изразява своето негативно отношение спрямо курортите ни.

Големите летни курорти като Слънчев бряг и Златни пясъци очаквано са най-коментираните дестинации, тъй като те са и най-посещавани от чуждестранните туристи. Интересното е, че туристите, идващи от страни, които имат развит морски туризъм (Испания, Франция, Португалия, Хърватска), се фокусират върху други части на България като градовете Пловдив и Велико търново.

Значителна разлика се открива и при възприемането на България от страна на почиващите от Северна и Западна Европа спрямо тези от Централна и Източна. Първите се влияят най-вече от новини за България, които не са директно свързани с туризма. Най-отличаващият се фактор, който негативно повлиява имиджа на страната ни е отношението на България към бежанците и мигрантите. Тези теми са едни от основните причини датските, белгийските и норвежките граждани да избягват страна, която има лошо отношение към бежанците. Престрелките по курортните комплекси също не добринасят за доброто име на България.

В същото време източноевропейците се наслаждават всеки аспект от почивката си в България. В социалните мрежи те споделят добрите си впечатления за чистите плажове, вкусната храна и приятната и автентична атмосфера на градове като Несебър и Созопол и дори тяхната добра инфраструктура.

България често е определяна и като по-евтината туристическа дестинация спрямо Гърция и по-сигурната спрямо Турция. Сърбите и унгарците обаче не са толкова доволни от страната ни. Унгарците, например, се оплакват от дългите опашки по българо-сръбската граница и лошото обслужване по българските курорти. Румънците и поляците оценяват негативно цените в България и отбелязват, че те са се повишили през последните години.

Интересно е, че единствените, които се изказват предимно негативно за страната като туристическа дестинация са самите българи. Над половината от всички мнения изразени онлайн критикуват резултата от дейността на местната туристическа индустрия по черноморското крайбрежие. На потребителите не им се нравят презастрояването, боклуците, мръсотията и увеличаващите се цени, които не отговарят на качеството на предлаганата услуга. Много от тях заявяват, че биха предпочели да почиват в Гърция, а допреди опита за преврат през юли и в Турция. Чистите недокоснати плажове на Гърция често се посочват като пълната противоположност на текущото състояние на Българското Черноморие и особено на неговата южна част. Достъпът до евтини самолетни билети, предлагани от нискотарифни компании, също оказва въздействие върху българските потребители, подтиквайки ги да предпочетат почивка в чужбина.

От друга страна на Северното черноморие се гледа като на  изключение с това, че има все още незасегнати от масовия туризъм и презастрояванетто плажове. Въпреки това мнозина виждат непосредствена опасност и за тези последни девствени кътчета по Черноморието. В своите коментари онлайн потребителите често правят разлика между условията за морски и планински туризъм, като отношението спрямо планинските курорти е значително по-позитивно. Родопите са посочени като особено подходящо място за прекарване на лятната почивка. Като цяло позитивните коментари за условията за туризъм в България се делят на две основни части. Първата включва коментари, описващи не толкова популаярни туристически дестинации, които предлагат тишина и спокойствие за разлика от парти атмосферата на морските курорти. Другата голяма група е на хората обвиняващи тези, които не харесват условията за туризъм в страната, в липса на патриотизъм и в това, че се опитват да подкопаят усилията на местния бизнес.  

 

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg