EUR 1.9558
USD 1.6777
CHF 2.0887
GBP 2.2564
CNY 2.3520
you tube
mobile version

ИПБ анализира средната скорост

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

ИПБ анализира средната скорост

mail12:56 | 09.09.2025прегледи 135 коментарикоментари 0


Засичане по средна скорост (от 00:00 ч. на 7 септември до 16:00 ч. на 8 септември)

• Общо 5541 МПС са засечени в нарушение на средната скорост.
• От тях 448 са тежкотоварни (8.1% от всички нарушители).
• 2080 МПС (37.5%) са с чуждестранна регистрация.
• От тях 375 са тежкотоварни – 18% от всички чуждестранни нарушители.
• 1856 МПС (33.5%) са превишили средната скорост с до 10 км/ч, т.е. вероятно техническа грешка без умисъл.

През ГКПП „Капитан Андреево“ за същия период са влезли:
• 22 045 чуждестранни МПС, от които:
• 1860 тежкотоварни (8.4% от общия брой влезли чуждестранни МПС).

Какво показват числата?
• Близо 40% от нарушителите са чуждестранни МПС, които почти със сигурност няма да платят глобите си.
• Около 85% от всички тежкотоварни МПС в нарушение са също чуждестранни – извън реалния обхват на санкции.
• Над 1/3 от нарушенията са за незначително превишение – без обществена опасност, но използвани за статистическа „шумотевица“.

Извод: Симулация на контрол, пиар вместо управление

В МВР очевидно кипи безсмислен труд, а контролът е превърнат в празен медиен театър. В обществото се подава сензационна информация за единични случаи, за да се създаде илюзия за дейност. Така се раждат „герои“ от типа Емили с тротинетката, докато реалните проблеми се замитат под килима.

Прави се неуспешен опит да се прикрие управленската немощ чрез скъпи PR кампании, а не чрез реални решения. Впечатлението е, че безопасността по пътищата се търгува – за ефирно време, рейтинг и властови комфорт.

Институтът за пътна безопасност отново настоява:
• Да се прекратят медиините манипулации;
• Да се предприемат структурни и кадрови промени в контролните органи;
• Да се спре симулацията на контрол и да се въведе реална, ефективна и справедлива пътна политика.

Защото, както е видно и за цялото общество – контролният механизъм е в мозъчна смърт.


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg