АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]


Туризмът след ковид пандемията се измества към нов профил на пътешественика, фокусиран върху устойчивостта и „икономиката на преживяванията“, с нарастващо търсене на екологични хотели и транспорт, тъй като тази демографска група застарява и придобива по-голяма покупателна способност.


Най-добре платените групи през 2024 г. са мениджъри, законодатели и висши служители, работещите във въоръжените сили и в областта на информацията и комуникациите. По-ниско заплащане е отчетено в селското стопанство, занаятите и търговията, транспорта и складовете.


Финансовата помощ се отпуска от Френската агенция за развитие (AFD) и е предназначена за проект за публичната политика за подкрепа на възобновяемия капацитет и зеленото развитие на Албания.


Само през 2021 г. приносът на туристическия сектор към БВП на страната е 7,5%, а ако се броят секторите, които косвено допринасят за туризма, този принос достига до 17,5% от БВП.


Смята се, че публичният дълг на Албания е по-висок, отколкото в други страни от региона, като Хърватия, Сърбия и Македония.


На гръцко-албанската граница са заловени 12 марокански нелегални мигранти, предаде МИА. Албанската полиция съобщи, че те са влезли през див проход в страната, преди да бъдат заловени в село Врисера, близо до граничния пункт Какавия.


Енергийните министри на Албания, Хърватия, Черна гора, Босна и Херцеговина подписаха в Загреб меморандум, в който изразяват пълен ангажимент за финализиране на Трансадриатическия газопровод.


Международният валутен фонд одобри заем за Албания в размер на 330,9 млн. евро, предаде агенция АНА-МПА. Заемът се отпуска в рамките на сключеното тригодишно споразумение за сътрудничество между МВФ и правителството в Тирана.


Миналата година еврото отслабна с почти 7,3% по отношение на лека, което представлява намаление от 133,2 на 123,4 лека за евро, на колкото възлиза в момента. Депозитите в местната валута лек миналата година са намалели с 3,5%.


Освен увеличаване на туристите от съседните страни за 2024 г. Албания отчита растеж на западноевропейските пазари като Италия, Германия, Франция и Великобритания и разширяване на картата на далечните пазари и повече посетители от тези региони.