АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]


Най-големия пазар в Румъния - „Обор“ в Букурещ, килограм ягоди местно производство се продават за 16,90 леи (6,76 лв). Другите предпочитани сезонни плодове с марка Румъния - черешите, продължават да поддържат висока цена и стигат до 40 леи (16 лв) за килограм.


Това се случва въпреки 10-процентното увеличение на цената на билетите през 2024 г. и при 14-процентен спад в броя на публиката, според данни на Националния център за кинематография.


Румъния се намира в процедура за прекомерен дефицит от 2020 г., като според данни на Евростат от април 2025 г. в края на миналата година дефицитът ѝ е достигнал 9,3 % от БВП. ЕК прогнозира, че дефицитът на Румъния ще достигне 8,6% през тази година и 8,4% през следващата, въпреки че бюджетът за 2025 г. предвижда дефицит от 7% от БВП.


Сайтът 3minute.net отбелязва, че докато Румъния не отговаря на нито един от четирите критерия за преминаване към еврото, България прави голямата крачка и ако всичко върви по план, ще стане 21-вата държава в Европейския съюз, която приема единната валута.


Икономическият растеж постоянно се забавя след скок през 2021 г. след края на пандемията, а ЕК прогнозира бюджетен дефицит от 8,6 % през тази година и 8,4% през 2026 г. Към момента Румъния има най-ниския инвестиционен рейтинг според три агенции - S&P, Fitch и Moody's. И трите агенции дават на страната "отрицателна" перспектива.


Според публикацията Агенцията по заетостта на Румъния ще осъществи конкретни дейности за обучение и трудова интеграция на млади хора, съобразени с актуалните изисквания на икономиката.


Румънската компания ОМВ Петром (OMV Petrom) е подписала тригодишен договор за доставяне на газ от предстоящия офшорен проект "Нептун Дийп" в Черно море за Молдова, съобщи румънското Министерство на енергетиката


Според доклада на Impact Hub Bucharest селското стопанство продължава да бъде ключов сектор както за икономиката на Румъния, така и за икономиката на Европейския съюз, въпреки постоянно намаляващия принос към БВП и все по-ниската рентабилност.


Сътрудничеството е в областта на съхранението на зелена енергия чрез помпено-акумулиращи водноелектрически централи (PSH) в цялата верига на Карпатите.


Китайската компания постепенно въвежда своите модели на европейския пазар, а моделите Tiggo 7 и Tiggo 8 - както версиите с двигател с вътрешно горене, така и плъг-ин хибридните версии - получиха сертификат WVTA (Whole Vehicle Type Approval) от ЕС.