EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

20 некачествени офис сгради в София

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

20 некачествени офис сгради в София

mail13:50 | 15.02.2011прегледи 1486 коментарикоментари 0


Големият процент незаети офис площи в София – 25.4%, безспорно е резултат от общото забавяне на икономиката, последвано от намаляване на търсенето на офис площи, в комбинация с чувствително увеличение на предлагането на нови офиси. В същото време, по-детайлен анализ, проведен от Colliers International, показва, че голяма част от незаетите офис площи е концентрирана в някои нови сгради и в конкретни локации. Интересен е фактът, че спрямо този анализ, 63% от общата незаетост се дължи само на 20 сгради, които представляват едва 19% от общия обем офис площи. Средният процент незаети площи в тези 20 сгради е 85%.
„По-задълбоченият анализ потвърждава нашите виждания за пазара, а именно, че по-голямата част от офисните сгради ще преодолеят трудностите от икономическото забавяне”, коментира Антон Славчев, мениджър „Офиси и бизнес паркове” в Colliers International. „В същото време, офис сгради със сериозни недостатъци, като лоша инфраструктура, неефективен дизайн, локация и т.н., ще преодоляват трудностите много по-бавно, особено на фона на нарастващото предлагане”, допълни Славчев.
Проучването на Colliers International показва също, че ако се изключи ефектът на въпросните 20 сгради, нивата на свободни площи в София биха възлизали на едва 11.5%. Такова ниво на незапълнени офис площи би било подобно на това, което бе отбелязано в края на 2008 г. – или точно преди световната икономическа криза да повлияе осезаемо на пазара в България.
“Сегментацията на пазара става все по-видима. Въпросните офис сгради ще трябва да направят наистина изключителни усилия, за да успеят в съревнованието за нови наематели”, отбеляза Антон Славчев. „От друга страна, това проучване показва, че въпреки смущенията, предизвикани от динамиката на търсене и предлагане, с правилната стратегия и продукт ефектът от икономическото забавяне може да бъде управляван”.


 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg