EUR 1.9558
USD 1.7800
CHF 1.9574
GBP 2.1904
CNY 2.6474
you tube
mobile version

Части от АМ "Хемус" заложници на НС

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Части от АМ "Хемус" заложници на НС

mail16:15 | 24.01.2023прегледи 809 коментарикоментари 0


Строителството на участъци 4 и 5 от автомагистрала „Хемус“ зависи от парламента. Те са заложници на народните представители, които отказват да приемат предложените текстове за промени в Закона за устройството на територията (ЗУТ), с които да се обявяват за търпими възложени от държавата незаконни обекти. За съжаление депутатите, особено от партията, допуснала това строителство, не само не желаят този текст да бъде допуснат, но и публичното им говорене по темата не е справедливо.

Това каза в тв интервю министърът на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков. Той бе категоричен, че промените в ЗУТ не целят амнистия за незаконното строителство и нарушенията, а да гарантират законов механизъм построеното да се провери и въведе в експлоатация, за да се ползва от цялото общество. „Ще знаем това, което не съответства на нормите, и ще реагираме“, каза арх. Шишков. Според министъра издаването на актове за незаконните обекти няма да реши проблема.

„В момента бившият зам.-министър на МРРБ публично и открито коментира, че нямало незаконно строителство, защото нямало актове за такова. Можем да ги издадем и да започнем да глобяваме строители и възложители. Тук парадоксът обаче ще бъде, че трябва да глобим сами себе си, т.е. държавата ще направи акт на себе си, защото тя се явява възложител на строителството на „Хемус“, каза регионалният министър.

 Той бе категоричен, че единственият начин да се реши проблемът е по законов ред, а такъв в момента няма. Това ще позволи и строителството да продължи, но с необходимите строителни книжа. Министър Шишков обясни, че проблемът с незаконно възложените обекти е голям, като освен участъци от магистралата има и 95 възлагания за пътни ремонти по републиканската мрежа. „Лошото е, че не знаем какъв е мащабът на този проблем. Всеки ден може да излезе ново възлагане, строителство. Възможно е след една година, след местните избори в общините, да има подобна картинка и ние трябва да имаме перспектива да компенсираме щетите“, каза още арх. Шишков. Той допълни, че проверките, които прави МРРБ, целят да се смени порочният модел и подобни възлагания да не продължават.

„Магистрала „Хемус“ порасна с 16,3 км в мандата на служебния кабинет. Последно нови участъци от магистралата са пускани през 2019 г. Виждате оттогава до сега само говорене, нищо не се е случило“, каза арх. Шишков по отношение строежа на северната магистрала. Той напомни, че ставайки министър е намерил „зазимена“ работата по обекта посред лято - спряно строителство и неизплатени средства към строителите.

„АМ „Хемус“ вече се строи, разплатихме изпълнените строителни дейности. В края на миналата година завърши монтажът на напрегнатите греди в участък 1, а това беше критичен момент от строежа. За съжаление така е започнало строителството на „Хемус“, че ще построим участъци 1 и 3, но вторият няма да е готов навреме, защото е започнат да се строи последен“, каза още министърът.


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg