EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Техника, дрехи и храни - най-търсени преди Коледа

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Техника, дрехи и храни - най-търсени преди Коледа

mail15:00 | 22.11.2010прегледи 1111 коментарикоментари 0


Цялата 2010 година потребителите бяха по-икономични, но 3-4 дни преди Коледа се очаква да стават особено активни.
Храни, техника, дрехи, играчки, алкохол ще бъдат най-търсените стоки в коледното пазаруване, според Рая Попова, член на браншова организация на търговците на дребно, цитирана от Дарик. Друга особеност на пазаруването сега ще бъде завишеният интерес към стоки на промоция, където намаленията ще бъдат вероятно между 20 и 50%. При дрехите, както и при обувките вече има отстъпки от 70%. Тази година подобно на миналата бялата и черна техника остава предпочитан подарък за празниците, като най-много се купуват телевизори, фотоапарати и лаптопи, като TFT телевизори, които преди са стрували 1400-1500 лв., сега се продават за 800 лв.
Цените на техниката падна в рамките на 10-25%, като най-много са поевтинели високотехнологичните продукти. Промоциите осигуряват около 30% от продажбите на такива продукти.
Тази година търговците ще са принудени да се съобразят с решение на антимонополната комисия, според което комплектоването на стоки от различен вид и продаването им като промоция е в нарушение на закона, обясни Венета Господинова от Комисията за защита на конкуренцията: „Ако съм производител на хляб и на клиентите си, които могат да са дистрибутори, могат и да са крайни клиенти, зависи от много неща, ако на клиентите си давам отстъпка от 100 хляба при продажба на всеки 1000, тоест им давам 1100 хляба на цената на 1000, не е възможно вместо тези 100 хляба, вместо натуралната отстъпка, аз да предложа друг предмет на същата цена, например мобилен телефон”.
Все още търговците на дребно не са наясно как ще се отрази това изискване на бизнеса. Рая Попова отбелязва, че клиентът има право да изберете това, което е необходимо за него самия и в най-голяма степен го устройва като цена и като качество. „Даже напротив, мисля, че в този смисъл се нарушават правата на потребителите, защото няма да имат такова добро право на избор, както сега”.

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Новите пенсионери през 2023

15:05 | 04-03-24 | 1057