EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Телевизор - най-предпочитана покупка на кредит

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Телевизор - най-предпочитана покупка на кредит

mail13:20 | 28.10.2011прегледи 512 коментарикоментари 0


Сп. Human Capital
Потреблението на аудиотехника и музикални инструменти с кредит е спаднало с 82% за последните две години. Това показват данните от проучване за пазара на стоковите кредити в България, реализирано от БНП Париба. Изследването е базирано на статистиката от работата на финансовата институция през последните 10 години. В изследването е наблюдавано поведението на над 800 000 клиенти на финансовата организация, 40% от които са взимали кредити повече от веднъж.
Залязва ли аудиотехниката?
Основната причина за резкия спад на търсенето на аудиотехника е масовото разпространение на смартфони и лаптопи, които променят навиците на хората за слушане и съхраняване на музика, смятат авторите на проучването. Според тях тенденцията е започнала през 2009 година, като спадът на продажбите на аудиотехника през 2009-2010 година е почти два пъти спрямо 2008 г.
Идва ли нова ера във фототехниката?
С 5.5 пъти продажбите на фотоапарати надхвърлят продажбите на видеокамери, сочи още статистиката на БНП Париба. Причината за това е технологичното развитие и подобряването на параметрите на фототехниката, което позволява дори заснемането на видеоклипове с HD качество. Въпреки прогнозите на някои анализатори, че вграждането на по-мощни камери в GSM апаратите ще понижи продажбите на фототехника, това не се случва. Проучването показва, че новите GSM апарати не влияят негативно на продажбата на фотоапарати за разлика от тенденцията при аудиотехника. Нещо повече, с развитието на технологиите фототехниката става по-достъпна и все повече клиенти купуват по-висококачествени фотоапарати, чиито характеристики се доближават до тези на професионалните.
Българинът и телевизорът
Маркетинг мениджъра на БНП Париба Ралица Захариева за танденциите на пазара
Българинът най-често си купува телевизор на кредит, показва още изследването. Телевизорът е и най-емоционалната покупка за българите. Потреблението им нараства с наближаването на коледните и новогодишните празници и отбелязва своя пик през месец декември. Миналата година около коледните празници продажбата на телевизори е отбелязала феноменален ръст от 205% спрямо месец май същата година, показва проучването. Тенденцията е пазарът да бъде стимулиран допълнително от предстоящата цифровизация, която ще направи наличието на цифров тунер задължително. Така много хора ще бъдат изправени пред необходимостта да сменят телевизорите си. През последните години обаче се наблюдава значителен спад на покупката на DVD плейъри и системи за домашно кино. Авторите на проучването обясняват това с промяната на потребителските навици и ръста при търсенето на лаптопи.
Готварска печка или хлебопекарна
Спад се наблюдава и при търсенето на „класически” готварски печки. Причина за това е навлизането на вградените кухненски уреди. Тенденцията към стремеж за здравословен начин на живот оказва негативно влияние върху продажбите на фритюрници, сочи изследването. За сметка на това хората се ориентират към покупка на хлебопекарни и уреди за готвене на пара. Очаква се скоро да настъпи "бум" в продажбата на съдомиялни машини и сушилни за дрехи, тъй като според компанията, българският потребител все по-осезаемо се стреми към окомплектоване на домакинската техника с допълнителни уреди.
Спад в пазара на PVC дограма
Икономическата криза се отрази негативно и на закупуването с кредит на PVC дограма, спадът в този сегмент на пазара в края на 2010 и началото на 2011 година е 30%. Единствената стока, която отбелязва ръст по време на криза са, компютрите. Изследването сочи, че през 2010 година компанията е финансирала 5 пъти повече покупки на лаптопи, отколкото на настолни компютри.

 


Тагове: покупки, кредит
 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg