EUR 1.9558
USD 1.7472
CHF 2.0849
GBP 2.3209
CNY 2.4248
you tube
mobile version

София - Бургас за 5 часа и 32 минути с влак

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

София - Бургас за 5 часа и 32 минути с влак

mail08:06 | 28.05.2025прегледи 224 коментарикоментари 0


От средата на юни ще пуснем експресни влакове всеки ден от
София до Бургас и Варна. Те ще са с по няколко спирки, за да
се постигне бързо придвижване до морето през летния сезон.
Това заяви вицепремиерът и министър на транспорта и
съобщенията Гроздан Караджов след проведено работно
съвещание на жп колела между София и Бургас.

„Първата цел на днешното пътуване беше да проверя
възможностите на БДЖ да предложат качествена експресна
услуга преди началото на летния сезон”, каза Гроздан
Караджов. “Днес изминахме разстоянието от София до Бургас за
5 часа и 32 минути“, посочи вицепремиерът.

“Резултатът е, че БДЖ може да движи своите влакове като
швейцарските - пристигахме и тръгвахме от всяка гара точно в
разписания час и минута. Българските граждани заслужават
такава прецизност.” Той уточни, че двата влака ще включват по
три вагона и един вагон-ресторант.

От 15 юни до 15 септември
те ще се движат ежедневно, като всяка сутрин един състав ще
отпътува за Варна, а друг за Бургас. Следобед същите
композиции ще тръгват за София от Варна и респективно от
Бургас. Цената на билета е планирана да е 63 лева в двете
посоки. Услугата ще продължи и през зимата, ако има
клиентски интерес.

Министър Караджов посочи, че втората задача на днешното
съвещание е свързана с преглед на текущите ремонти по жп
линиите и възможностите за намаляване на времето за
пътуване.

„Очакваме ремонтите по Подбалканската линия от
София през Карлово до Бургас да приключат до 16 юни, с което
ще се вдигнат скоростите в тези участъци и времето за пътуване
до Бургас ще се съкрати с още 15–20 минути.

Това би
направило железопътния транспорт реална алтернатива на
автобусния – с по-високи нива на комфорт, изравнена средна
скорост и много по-висока сигурност. С влака няма
задръствания и е по-икономично”, отбеляза той.

„Третата тема, по която работихме днес, са забавените проекти
по железопътната инфраструктура. Очакваме всички участъци,
финансирани по европейските програми, да бъдат завършени до
2029 г.

Под въпрос засега е само жп тунела при Вакарел, за

който в момента се извършват технически обследвания и
предстои да разберем как ще продължи неговото изпълнение“,
каза вицепремиерът Караджов.

Той посочи, че сред дългосрочните приоритети е жп
свързаността между Северна и Южна България с жп тунели. “В
момента няма такъв, който да минава от юг на север, което води
до сериозна загуба на време.

Идентифицирали сме три локации
- между Столник и Мездра, между Христо Даново и Троян и по
протежението на Хаинбоаз. НКЖИ започват анализи дали това
са подходящи трасета за бъдеща реализация за построяване на
нови тунели”, обясни още Гроздан Караджов.


 
 
 
Още от рубриката
 
Язовирите пълни на 43%
15:05 | 29.05.2025 | Прочетена 149
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg