EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Скоростен път София-Видин, 5 отсечки на АМ "Хемус"

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Скоростен път София-Видин, 5 отсечки на АМ "Хемус"

mail07:10 | 21.05.2017прегледи 2745 коментарикоментари 0


Министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков представи в парламентарната комисия по регионална политика приоритетите си за пътната инфраструктура. Най-важни от тях са завършване на АМ „Струма“, строителство на АМ „Хемус“, направленията Видин – Монтана – Враца – Мездра, както и Русе – Велико Търново – тунел под връх Шипка, магистралата София – Калотина и ремонтът на старите участъци на магистралите „Тракия“ и „Хемус“.

Министър Нанков съобщи по време на парламентарния контрол, че основният проблем на трасето - скоростен път София - Видин е неосигуреното финансиране с индикативна стойност над 800 млн. евро с ДДС. Общата дължина на трасето е 167 километра и то е разделено на четири участъка.
    За участъка Видин - Монтана, където ще има ново строителство, министърът каза, че има готов идеен проект, ОВОС, която се обжалва от "Коалиция за устойчиво развитие". През септември ще бъде приключен техническият проект, включително и ПУП, след което ще се извършва отчуждителната процедура до края на 2018 г., като в този индикативен срок не са включени евентуалните обжалвания на отчуждителните актове. Тръжната процедура за строителство се предвижда да бъде въведена през 2018 г. Индикативната стойност на този участък е 450 млн. евро с ДДС без обхода на Димово, който индикативно ще струва 56,2 млн. евро с ДДС.
    За другия участък - Монтана - Враца, където ще има реконструкция и ново строителство, също има готов идеен проект, налага се нова процедура по ОВОС заради наличие на обект с висок рисков потенциал. Предвижда се процедурата по строителство да се обяви в края на 2018 г., ако няма проблеми с ОВОС, или в началото на 2019 г. Индикативната стойност на този обект е 150 млн. евро с ДДС.
    За участъка Враца - Мездра, където ще се прави рехабилитация на съществуващото трасе и за него няма нужда от отчуждения, в началото на 2018 г. АПИ ще разгледа два варианта - дали да започне подготовката на процедура за избор на проектант за участъка със съществуващ четирилентов габарит, или да планира процедура за рехабилитация и основен ремонт на инженеринг. Министърът изтъкна, че за него вторият вариант е по-добър. Индикативната стойност на обекта е 10 млн. евро.
    За участъка Мездра - Ботевград, където ще е ново строителство, текат отчуждителни процедури и има пълна проектна готовност.

Подадени са 5 жалби до ВАС по отношение на отсечката на магистрала „Хемус” от Ябланица до пътен възел "Боаза". Това заяви още министър Нанков. Той посочи, че за магистрала „Хемус” предстои изграждане на пет участъка: от Ябланица до пътен възел "Боаза" (9,3 км), от "Боаза" до разклона за Плевен – Ловеч (второкласен път с дължина 50 км), от разклона за Плевен – Ловеч до Велико Търново (85 км), от Велико Търново до пътен възел "Буховци" (90 км), от пътен възел "Буховци" до пътен възел "Белокопитово" (16 км). Цялото трасе е от 250 км. Нанков заяви, че за първия участък има изпълнител за проектиране и е предложена цена в размер на 55 млн лева без ДДС. По думите му определената тръжна цена на обществената поръчка е била 96 млн лева, но е редуцирана с над 40% на база предложена оферта. Това решение е било обжалвано и произнасянето по него е в полза на Агенция „Пътна инфраструктура”. "В момента обаче има подадени 5 жалби до ВАС. Министерството очаква решението от съда, за да бъде сключен договор със строителната фирма и да започне изпълняването на отсечката Ябланица – пътен възел "Боаза", посочи министър Нанков. Той допълни, че за отсечката пътен възел "Буховци" до пътен възел "Белокопитово" вчера са били отворени ценовите предложения. "Индикативната стойност е 133 млн лева без ДДС и 2,6 млн лева за консултантски услуги", уточни Нанков.
„Втората група отсечки са 50-те километра между пътен възел "Боаза" и пътен възел "Плевен – Ловеч". Там е стартирала обществена поръчка за избор на проектанти. Ще подпишем договорите в рамките на няколко дена. Проектантите ще проектират на три етапа тези 50 км”, посочи Нанков. По думите му, срокът за изпълнение на проектирането е 6 месеца.
За третата група отсечки министърът каза, че е изработен идеен проект. По думите му в края на 2015 година е излязло решение по ОВОС, но за участъка от км 206 до км 222 се налага изработване на нов вариант на трасето. Затова е сключен нов договор за изпълнител и към момента се отстраняват констатираните от АПИ забележки и пропуски по документацията. Новият вариант ще бъде подложен отново на ОВОС, за което е случен договор с външен изпълнител през 2016 г.
„За 2017 година бяха осигурени от Министерски съвет над 22 млн. лева, за да могат да стартират двата участъка, за които първоначално ще има избран изпълнител за съответното авансово финансиране по техните договори. За тях са осигурени още над 1 млн. лева за доизплащане на проектирането на строителството. МРРБ и АПИ продължават работа по финансовото обезпечаване на проекта чрез различни варианти, включително и чрез въвеждане на ТОЛ-такса”, каза още Николай Нанков.

 

 

 

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg