EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Ремонт на 3-те виадукта по "Хемус" и "Тракия"

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Ремонт на 3-те виадукта по "Хемус" и "Тракия"

mail06:30 | 30.07.2013прегледи 999 коментарикоментари 0


Днес са подписани от регионалния министър Десислава Терзиева общо 14 разрешителни за
строеж за различни инфраструктурни обекти, сред които е и това за лот 2 на магистрала "Струма" и за ремонта трите виадукта по магистралите "Тракия" и "Хемус". Това съобщи самата тя на конференция.
За да бъдат издадени разрешителни за строеж, е необходимо промените в Закона за устройство на територията да влязат в сила. Законът в петък влезе в сила, добави министърът.
Лазар Лазаров, председател на УС Агенция "Пътна инфраструктура" съобщи, че с подписаните разрешения за строеж ще започне "дългоочакваният ремонт" на трите виадукта по магистралите "Тракия" и "Хемус". Там строителите вече са подготвили алтернативни трасета - специално за шейсет и седми километър на "Тракия" за товарния трафик. Няма да има отбиване на движението на лекотоварни автомобили от трасето на магистралата, ще се прави двупосочно върху съседното съоръжение, докато се ремонтира първото, добави Лазаров. Лазаров съобщи, че до края на месеца ще бъдат монтирани химически тоалетни по магистрала "Тракия".

Убедена съм, че натрупаният опит при строителството на Лотове 2, 3 и 4 на АМ „Тракия“ ще ни помогне да се справим успешно с бъдещите предизвикателства, като доизграждането на автомагистралите „Струма“, „Марица“ и „Хемус“ и на скоростния път Видин – Ботевград. Коментира още Десислава Терзиева./ Относно строежа на "Хемус", Терзиева посочи, че си поставя срок до 2018-та година за завършването й./

В строителството на трите участъка са използвани технологии и материали отговарящи на строгите европейски изисквания, гарантиращи комфорта и сигурността на пътуване, подчерта регионалният министър. Последните отсечки от АМ „Тракия” са съобразени с най-високите стандарти и изисквания за опазване на животинските видове, допълни тя. В реализацията на мащабното строителство са участвали над 10 000 души, близо 500 строителни машини и 660 тежкотоварни автомобила.
За изграждането на трасето между Стара Загора и Карнобат е получено безвъзмездно финансиране в размер на близо 514 млн. лв. от ОП „Транспорт“. Новоизградените Лотове 2, 3 и 4 на „Тракия“ са първият завършен голям пътен проект, съфинансиран от Кохезионния фонд на ЕС.
До края на 2013 година трябва да бъдат усвоени още 36 млн. лева, за да се достигне 50 процента усвояемост по ОП "Транспорт", каза заместник-министърът на транспорта Петър Киров. За да се достигне 100% усвояемост след две години и половина, нашата цел са 1,960 млрд.лева, заяви той. За да стане тази цел реалност, не трябва да има забавяне по проектите, защото се навлиза в етап, в който всяко закъснение може да застраши усвояването на тези средства.

Киров посочи, че е необходимо да има балансирано развитие на транспортната инфраструктура и затова в следващия програмен период ще се съсредоточат усилия и в развитието на жп-инфраструктура. През този период основната цел ще е завършване на направленията към границите със Сърбия, Турция и Гърция, както и на завършване на модернизацията на жп-линията Пловдив - Бургас. По думите на заместник-министъра това означава, че през 2020 г. страна би трябвало да има поне 650 километра от жп- линии за скорост от 160 километра в час.


 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg