EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Радио за богати, радио за бедни

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Радио за богати, радио за бедни

mail11:20 | 02.04.2012прегледи 532 коментарикоментари 0


ТВ каналите продължават да са с най-голям дял от общите рекламни разходи на голяма част от компаниите не само в България. Въпреки това, радиостанциите се опитват да бъдат конкуретни, в ситуация на развиващият се пазар на Интернет рекламата, най-вече с оптимизирани цени и възможност за добре таргетирано послание.
Маркет ЛИНКС изготви профил на аудиторията на най-слушаните радиостанции в национален мащаб, като се основава на 6 основни характеристики като 4 от тях са демографски и описват основните за всяка сегментация - пол, вързаст, доход и тип населено място. Другите две характеристики са честота на гледане на телевизия и използване на интернет.
Първото, което е видно от анализа е, че ориентировъчно могат да бъдат обособени няколко основни групи, особено според позиционирането по основните демографски характеристики като пол и възраст. Първата от тези групи е най-многобройна и към нея принадлежат повечето от частните радиостанциии като Веселина, Витоша, Вероника, N-Joy, NRJ, City и Fresh. Те са със средна възраст на аудиторията между 30 и 40 години (под средната от 43 г. възраст за общата радиоаудитория в страната) и с лек превес на мъжкия пол сред своите слушатели.
Двете най-популярни програми на БНР Хоризонт и Христо Ботев представляват специфичен случай на пазара. Особеното при тях е, че основната част от тяхната аудитория е във високите възрастови групи със средни показатели по този индикатор от 55-60 г.
Дарик радио е относително отдалечен от останалите радиостанции. Това е резултат от значителния превес на мъжката част на слушателите и средната им възраст, в чийто диапазон (47-48 г.) не присъстват други радиостанции. Подобен профил, но с по-ниска средна възраст (34 г.) е Z-Rock, която е радиостанция, в значително по-голяма степен, предпочитана от мъжката част от аудиторията.
FM+, БГ Радио и Радио 1 са обособили малко по-различна група от гледна точка на разпределението по пол, което индикира превес на жените-слушателки с възраст малко под средната за пазара.
Индикаторите за медийната консумация (ТВ и Интернет) показва, че младите радиослушатели в по-голяма степен са склонни да ползват и различните типове медии. Ако си представим разнообразието от достъп до медии и високата честота на използването им като скала, то в единия край попадат The Voice, City, NRJ и Fresh, чиито слушатели интензивно използват Интернет и по-често гледат ТВ, докато в другия край са слушателите на двете програми на националното радио – Хоризонт и Христо Ботев.
Позиционирането по тип населено място и среден доход на член на домакинството оформя три основни групи. Първата, с най-ниски доходи и преобладаваща аудитория в по-малките населени места, включва Веселина и двете програми на БНР.
Втората група отново обхваща повечето от останалите частни радиостанции, чиито слушатели попадат в диапазона на доходи между 360 и 430 лв. средно на месец на човек от домакинството и съвсем близка до средната за всички радиостанции позиция по отношение на тип населено място, с относително леко изместване към по-големите населени места.
Витоша,The Voice и City са радиостанциите с най-добри позиции в големите градове и София и имайки предвид това, не е учудващо, че нивата на доходите на техните слушатели са около нивото от 450 лв. – най-високо сред всички, включени в анализа радиостанции.
Обединените резултати по радиогрупи показват, че три от тях (Communicorp, bTV Media и Emmis) имат много сходни позиции по отношение на отделните индикатори, докато BSS Group се различава от тях най-вече по характеристиките честота на използване на Интернет и среден месечен доход на човек от домакинството.
В заключение е важно да бъде уточнено, че използваният модел на позициониране представя специфичният профил на аудиторията на всяка радиостанция, който е резултат от редица фактори. Сред тях могат да бъдат посочени три, за които, с голяма степен на вероятност, можем да предположим, че са сред основните и те са предлаганото съдържание, имиджът на медията и нейният географски обхват.

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Новите пенсионери през 2023

15:05 | 04-03-24 | 1046