EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Първото безпилотно метро за ЦИЕ

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Първото безпилотно метро за ЦИЕ

mail08:00 | 02.04.2014прегледи 1070 коментарикоментари 0


Първата автоматизирана (безпилотна) линия на метрото в Централна Източна Европа беше открита в Будапеща. Мотрисите са доставени от френската компания „Алстом“ за линия номер 4 на метрото в града. По време на тържественото откриване, 15 нови мотриси бяха пуснати в експлоатация. Новата 7,4-километрова линия свързва два от основните железопътни възела в града – метростанцията Kelenföld Intermodal в Буда и Eastern Railway Station в Пеща. Тези мотриси са част от 37-те влакови композиции, които бяха поръчани за оборудването на линии номер 2 и номер 4.
Доставката на нови мотриси за метрото, е част от най-мащабната програма за развитие и модернизация на транспортната мрежа в Будапеща. Осигуряването на ефикасно и удобно решение за метрото, в което се возят 1 милион пътници дневно (от 1,8 милиона граждани на Будапеща), е сериозно предизвикателство за града. Решението беше направено, с цел да бъде разширена вече съществуващата мрежа на метрото: обновление на линия номер 2 и изграждане на нова автоматизирана линия – номер 4, която да е снабдена с безпилотна кабина.
Това е първият път, в който пътниците на метрото в Будапеща ще се возят на безпилотно метро, въпреки, че метро-системата съществува от 118 години. За да свикнат пътниците с новата система, през първата година на експлоатация мотрисите ще бъдат снабдени с кабини за управление, в които ще има диспечер. След изтичане на този период, стената, която отделя кабината на машиниста от зоната, отделена за пътниците, ще бъде премахната от техниците на „Алстом“.
Петнадесетте нови мотриси, които бяха доставени за линия номер 4, са с дължина от 80 метра (5 мотриси) и са с капацитет 810 пътници - 164 от които са седящи. Мотрисите имат четири разширени външни плъзгащи се врати (1,3 м.) от всяка страна, което позволява на пътниците да влизат и излизат от метрото по-бързо. Влаковите композиции могат да развиват скорост до 70 km/h и са общо пространство, което позволява на пасажерите при необходимост да преминават свободно от едната мотриса в следващата. Модерното осветление и светъл интериор, в комбинация с меките тонове на подовата настилка, създават отпускаща атмосфера и предлагат просторно пространство при пътуването. Комфортът и сигурността на пътниците са допълнително засилени чрез вградената климатична инсталация и съвременната информационна система.
Новото метро в Будапеща е проектирано във Франция. Неговата задвижваща система е произведена в Унгария. Производител на купетата и фактическия монтаж беше осъществен в Катовице, Полша.

 


 


Тагове: метро, ЦИЕ
 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg