EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Пробив в е-правителство

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Пробив в е-правителство

mail11:00 | 31.05.2012прегледи 466 коментарикоментари 0


Повече от 30 публични регистъра ще обменят информация по електронен път, след като бъдат изпълнени дейностите по най-големия проект, свързан с въвеждането на електронното управление у нас. Четири договора с изпълнителите на дейности в най-големия търг в областта на електронното правителство подписа транспортният министър Московски, съобщи ведомството. Проектът „Развитие на административното обслужване по електронен път” на стойност 18 милиона лева се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Административен капацитет” (ОПАК), съфинансирана от Европейския съюз, чрез Европейския социален фонд”.

Комисията, за разглеждане, оценяване и класиране на офертите в търга определи следните изпълнителите на дейностите:

Позиция № 1: „Анализ, идентифициране и вписване на първичните администратори на данни и техните услуги в регистрите на ЕП” - Консорциум „Сиела ГТ&К” ДЗЗД
Позиция № 2: „Реализиране на приоритетни административни услуги за централната администрация”-
"ТехноЛогика" ЕАД
Позиция № 3: „Реализиране на приоритетни административни услуги за общинската администрация”- Консорциум „Сирма-Интерконсулт” ;.
Позиция № 4: „Разработване на референтен модел на архитектура за централните администрации и общинските администрации” - Консорциум „Сиенсис-Абати” ДЗЗД
Позиция № 5: „Усъвършенстване на портала и доизграждане на системата на електронното правителство във връзка с административно обслужване” - „Ай Би Ес – България” ЕООД

Решението за избор на изпълнител на втората дейност се обжалва от консорциум Интрасофт-БН" ("Интрасофт нтернешънъл" АД; "Би Ен Груп БГ" ООД; ), който бе отстранен още на ниво техническа оценка.

Основната цел на проекта е административните услуги да се ползват от едно сигурно място – правителствения портал и администрациите да обменят автоматично информация помежду си, а не всеки път да искат едни и същи документи от нас, каза по време на церемонията министър Московски. По думите му представителите на бизнеса ще имат лесен достъп до БУЛСТАТ, Търговски регистър, справки за акцизни и митнически задължения, електорнен болничен лист. Електронните услуги ще гарантират прозрачност на информацията и намаляване на корупцията. Сред ползите за администрацията са по-бързото извършване на дейността и намаляването на натовареността на работния процес. Срокът за изпълнение на проекта е март 2013 г.

През 2011 година са подадени 2,5 милиона броя заявления за електронни административни услуги, съобщи министър Московски. Почти 1,6 милиона от тях са заявени от граждани, 942 635 броя са подадени от фирми.
Според предварителния доклад за състоянието на държавната администрация през 2011 година 65 административни структури са отчели, че предоставят електронни услуги. Сред тях са министерствата, комисии, агенции, областни администрации и структури.
 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg