EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Помощ за обедняващите „Лукойл” и „Ром Петрол”

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Помощ за обедняващите „Лукойл” и „Ром Петрол”

mail09:30 | 04.04.2011прегледи 970 коментарикоментари 0


Във Варна освен подписка срещу високите цени на горивата, набира скорост и благотворителна кампания за подпомагане на все по-обедняващите компании „Лукойл” и „Ром Петрол”. Организаторите на протестите Димо Димов, Иво Мутафчиев и Евгени Стоянов стигнали до това решение след срещата им с представителите на "Лукойл" и "Ром Петрол" в събота. Тримата варненци и координаторът в София присъстваха в четвъртък на заседанието на парламентарната комисия, на която "Лукойл" и "Ром Петрол" обяснили, че работят на голяма загуба и им е трудно дори да плащат заплати на хилядите си служители. Идеята на организаторите на протеста във Варна е да съберат милостта на варненци в касички. Събраните средства ще бъдат изпратени на закъсалите 2 фирми.
Шегата настрана, но как формират фирмите крайната цена за потребителите, е въпрос, който предизвиква голям интерес и на който засега няма ясен и точен отговор. Битува мнението, че има картелно споразумение за поддържане на високи цени на горивата.
Ето какво каза през седмицата депутатът от ГЕРБ Валентин Николов: „Над 200 фирми са лицензирани да продават горива от България. 24 фирми имат лицензирани складове. 56 процента от пазара се държи от производителя „Лукойл". Логичен е въпросът другите фирми как формират цените си и защо те са изравнени с тези на „Лукойл", производителят.” Въпросите тук са: на какви цени се внасят горива, какви разходи слагат върху тези цени и каква крайна цена формират за крайния потребител. И защо тази цена е същата като на производителя „Лукойл".
От своя страна икономическият министър Трайков е поискал пълна информация от митниците и от НАП за фирмите-вносителки на горива и за фирмите, които са лицензирани да притежават складове за горива.  Какво ще се случи още, предстои да се види.
 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg