EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Плевнелиев:10 % от бюджета на АПИ за пътища

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Плевнелиев:10 % от бюджета на АПИ за пътища

mail13:10 | 18.02.2011прегледи 1319 коментарикоментари 0


Десет на сто от бюджета на Агенция "Пътна инфраструктура"ще е насочен за финансиране на подготовката, проучването и проектирането на пътни проекти според средносрочната инвестиционна програма за периода 2011-2013 г. Това каза по време на парламентарния контрол министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев.
По данни на агенцията средствата, изразходвани от държавния бюджет през 2009 г. за проектиране, са 2,6 млн. лева, а през 2010 г. - 4,2 млн. лева. За 2011 г. заявените средства са в размер на 15 млн лева. Предстои внасяне на документацията във връзка със закона за изпълнение на бюджета в Министерството на финансите, каза министърът.
Министър Плевнелиев посочи още, че основният приоритет е изграждането на трансевропейските транспортни коридори, съобразно общата европейската политика, предаде агенция Фокус. „Ние посочихме 10-годишен диапозон, ясна програма, ясни приоритети и работихме една година с работна група за това и сега имаме една много добра база”, заяви министърът.
По думите му, работната група ще завърши работата си, за да е ясно, че България има стратегия и не се работи на парче и че този, който бъде на власт, да знае че приоритетите са постижими. Те включват изграждането на 7 магистрали, 7 скоростни отсечки, два нови моста по река Дунав, както и тунела под прохода „Шипка” в Стара планина. „Ние сме изключително горди, че извън тази стратегия, през месец декември България финишира с конкретни данни и работи по апликационните форми за тези проекти.
За следващия период е предвидено изграждането на структура, отговаряща за трите магистрали. Тя няма да тежи на републиканския бюджет. Разликата между нас и вас е, че вие използвахте само Държавния бюджет, а ние ще използваме много по-гъвкави модели чрез кохезионните и структурните фондове на ЕС”, посочи Плевнелиев, обръщайки се към народния представител от Коалиция за България Сергей Станишев.
Въпросите на депутата бяха: „Колко средства бяха отделени от бюджета на АПИ за проектопроучвателни дейности за периода от 1 август 2009 г. до 31 дек 2010 г. Какъв процент от общите разходи са предвидени за това? Каква е политиката на МРРБ и АПИ за гарантиране на готовност за реализирането на проекти от републиканската пътна мрежа? Какъв процент от годишните разходи на АПИ предвиждате за проекти до 2013 г.?
Министър Плевнелиев отговори, че в АПИ през 2009 г. за проектиране са изразходвани 2 млн. и 600 хиляди лева. През 2010 г. – 4 млн. лева, а за 2011 г. – са определени средства от над 15 млн. лева.
Съгласно средносрочната инвестиционна програма, за подготовка и проучване със средства от бюджета на Агенцията е предвидено изразходването на 10 % от тях.
Сергей Станишев представи на министъра кратък преглед на фактите, от които, по думите на депутата, става ясно защо днес има комфорт да бъдат стартирани проектите днес.
„Преди вас бяха започнати и завършени проектопроучвателни работи за 3 лота от АМ „Тракия” с обща дължина 116 км; 2 лота от АМ „Марица” с обща дължина 68 км; 38 км от АМ „Струма” и 9 км от АМ „Хемус”. Бих могъл да продължа още доста с изброяването, но за периода са общо подготвените проекти са за 2 хиляди км републикански пътища с обезпечени финансови средства в размер на 1 млрд. и 900 млн. евро.
Депутатът Димчо Михалевски обвини министър Плевнелиев, че е изказал недоверие към българската проектантска общност. „Тези хора са проектирали и изградили шедьоври на пътищата още преди 30 години”, посочи Михалевски.
„На първата ми среща през септември 2009 г. с проектантската общност, те ми се оплака, че от 2 години не е стартиран нито един търг за проектиране”, отвърна министъра на обвинението.
„През 2010 г. платихме 43 млн. за учреждения, които трябваше да бъдат платени години преди това. Това се отнася и за оценките за въздействието на околната среда. Благодарни сме за това, че имаше някаква проектна готовност, за да може проектите да вървят и да се случват. България има нужда от тези магистрали и тези скоростни отсечки”, каза още Плевнелиев.
Димчо Михалевски го контрира с думите, че от 50-те процедури, които министърът е обявил, е пусната само една за обходния път на град Кърджали. „Не ни обвинявайте. С какви хора и с какви пари ще работите?”, запита Михалевски.
Според депутата, при програмата, която Плевнелиев е очертал пред народните представители през 2012-2013 г. трябва да има 150 млн. лева за проектиране. „Работете за парите, осигурете ги и мотивирайте проектантските екипи”, каза още Димчо Михалевски.

 

 


 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Новите пенсионери през 2023

15:05 | 04-03-24 | 1062