EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Операция "Три хиляди инвеститори"

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Операция "Три хиляди инвеститори"

mail09:15 | 01.08.2012прегледи 989 коментарикоментари 0


Ива Стойкова

15,6 млн. лв. са отделени за привличането на инвестиции към България. Това ще стане чрез проект на Българската агенция за инвестиции (БАИ) „Популяризиране на предимствата за инвестиране в България, осъществяван по ОП „Развитие на конкурентноспособността на българската икономика” 2007-2013 г. Той обхваща 23 дейности, реализирани чрез 26 обществени поръчки. Целевите сектори за привличане на чужди инвестиции са:

Машиностроене
Електроника и електротехника
Химическа промишленост
Хранително-вкусова промишленост
Транспортна и логистична дейност
Информационни технологии
Аутсорсинг на бизнес процеси
Медицински туризъм

Дейностите по проекта са групирани по следни начин:

За изготвянето на промоционалните брошури са проведени повече от 300 интервюта с водещи български фирми в съответните сектори, с търговски камари, специалисти по човешки ресурси и др. Някои от брошурите са преведени на турски, арабски, италиански и португалски, като се предвижда през 2013 г. те да бъдат достъпни още на корейски, японски или иврит. Всяка секторна брошура е от 64 страници и включва макроикономическа и политическа информация за България, примери за фирми, информация за важни за съответната индустрия фактори. Обзорната брошура е 200 страници, като дава примери и за индустрии, останали извън секторните брошури.
Рекламната кампания е на обща стойност 4,5 млн. лв. Тя включва 36 рекламни карета, които ще бъдат публикувани във водещи печатни медии. Трите видеоклипа пък ще бъдат излъчени 180 пъти по тв канали в Европа, Азия и САЩ. Крайният срок за изработването на каретата и клиповете е октомври-ноември тази година, а за публикуването им - ноември 2012-март 2013. До края на проекта трябва да бъдат заснети и 4 документални филми с теми: Индустриални зони в България, Приоритетни сектори за привличане на инвеститори, Интелектуален ресурс и човешки потенциал, Успешни български и чужди инвеститори. Те ще бъдат разпространявани по време на конференциите на БАИ, както и на DVD.
Сред най-мащабните дейности е организирането на международни конференции. Предвидени са общо девет, а вече са проведени три - в Лондон, Мюнхен и Дубай. Останалите са с адрес Париж, Москва, Шанхай, Токио, Сан Франциско, Брюксел.
Предстои сключването на договор за консорциум между The Financial Times и българския партньор MPG за провеждането на 12 събития - 3 конференции и 9 кръгли маси. Разчита се на разпознаваемостта на бизнес изданието за привличането на интерес. Очаква се на конференциите да присъстват 100 участника, а на кръглите маси - около 30. Всички те трябва да се състоят в периода октомври 2012-март 2013.
Българите в чужбина също не са забравени и за тях ще има 13 промоционални събития. Потенциалните локации са Виена, Милано, Берлин, Мадрид, Москва, Чикаго, Тел Авив. За да се проведат обаче трябва да бъде потвърдено участието на поне 50 емигранти или студенти.
До този момент са проведени два от общо пет журналистически тура в България. В тях за участие са поканени представители на телевизионни, печатни и електронни медии от ЕС, САЩ, Русия, Китай, Япония, Турция и Корея.
"На държави като нас е необходимо да се рекламират навън, защото много от решенията за инвестиция в една държава започват по този начин", каза при представянето на проекта изпълнителният директор на БАИ Борислав Стефанов. По думите му, през миналата година интересът е бил към аутсорсинг на дейности, а тази година - основно към автомобилната промишленост. Друг ключов момент, откроен от Стефанов, е, че държави като Македония отдавна се промотират. Остава полемиката има ли смисъл да се отделят средства за подобни дейности. Само за пример, еднократното отпечатване на една рекламна страница във водещо бизнес издание струва от ранга на The Economist например струва около 30 хил. евро, а за да има ефект, е нужна цяла кампания. Инвеститорите няма да дойдат с магическа пръчица, но е важно да се знае повече за бизнес-условията в страната ни. Не са за подценяване проблемите с транспорта и логистиката. Не е за вярване, но има само един директен полет до държава от Персийския залив и това е Катар.
 

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg