EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Мит ли е бизнесът с малко пари

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Мит ли е бизнесът с малко пари

mail11:07 | 05.05.2010прегледи 3259 коментарикоментари 0


 

от Ерик Риес*


Много изключителни екипи стартират бизнес, който в крайна сметка се проваля.


Защо? Те просто градят нещо, което никой не иска. Това звучи като грешка на начинаещия, но в условията на изключителна несигурност, в която действат предприемачите днес, е истинско предизвикателство да реформират и да открият пазар, както и да поемат и намалят риска.


Ето топ пет на митовете за слабото бизнес начало и каква е истината за недоразуменията около тях:


Мит 1: Слабо значи евтино. Слабият старт на бизнеса е обвързан с възможно най- малко средства.

 


Реалността е, че при метода за слабия бизнес старт, от значение е не цената, а скоростта. При слабия старт се влагат по – малко пари, тъй като се залага на последователното проучване на нови продукти и идеи. Определението „слаб” в словосъчетание с „начало” на бизнес се отнася в настоящия контекст към процеса на изграждане на компании и продукти, основани на слаба производствена активност, но обвързани с иновация. Процесът включва активно проверяване на хипотези, проучване на клиенти и последователно изследване на развитието на продукта.


Мит 2: Слабият старт е методология само за Web 2.0, Интернет и софтуерни компании.


В действителност методологията на слабия бизнес старт се отнася към всички компании, които са изправени пред променливостта на желанията на потребителите. Това действително е така без значение от бизнес - индустрията и дори размера на компанията – много утвърдени компании зависят от способността да създават пробивни иновации. И тези висши мениджъри също са предприемачи.


Мит 3: Слабо стартиращият бизнес е закъсал за пари.


Няма нищо лошо от повишаването на рисковия капитал. Много бизнеси, със слабо начало, са амбициозни и имат потенциал да разгърнат голям капитал.  Това, по което се различават, е техният подход за целенасочено проучване как да инвестират пари – след като фундаменталните елементи на бизнес модела са били емпирично признати за валидни. Тъй като бизнесите със слаб старт се фокусират първо върху най- рисковите елементи, понякога плащат за продуктите си от първия ден на съществуването си. Това обаче не важи за абсолютно всички нови бизнес начинания. 


Мит 4: Слабият старт е подходящ за малки компании.


Твърдението за размера на компанията хвърля съмнение върху друга истина – че предприемачите буквално „живеят”, и то непременно в големи организации. Поддържам мнението, че правилното определение за начало на бизнес е – човешка институция, която създава нов продукт или  услуга в условия на изключителна несигурност. С други думи, всяка организация, която се стреми да създаде някаква иновация с потенциал, поставя бизнес начало. Понякога  утвърдените компании могат много да научат от техниките, използвани при слабия бизнес старт на двете митични момчета в гаража.


Мит 5: Слабият старт заменя идеята с данни или с обратната връзка от клиента.


Истината: Бизнесът със слаб старт залага на интересна нова идея  и  прецизно проследява съответствието на елементите от идеята с реалността. Тези предприемачи използват развитието на потребителя, прилагат разделно тестване и задълбочени анализи, за да придвижат познанието си в посока на превръщането на идеята си в успех. Това става след отделянето на елементи от идеята, които са илюзорни, и удвояването на такива, които изглеждат обещаващи.
При стария модел за предприемачеството акцентът се поставяше върху необикновения потенциал на основателя на новия бизнес. Обикновено, историите, които слушаме, описват брилянтен мечтател, които храбро преминава препятствията, създавайки нова реалност. Впоследствие и служителите в този бизнес биват повлияни от магията на основателя, а резултатът от изпълняването на заложения бизнес план е постигане на лидерска позиция в световен мащаб.
Всеки, които е прекарал малко време при поставянето на бизнес начало, знае че такава история обикновено е невярна.
Слабият старт движи бизнес индустрията, преминавайки покрай тази митологична история за предприемачеството, и насочвайки се към методологията, която е по- достъпна и научно обоснована.
Хората, които наистина се ангажират с идеята за промяна на света по един значим начин, не могат да си позволят лукса да стоят в удобни кресла и сгради, без да имат обратна връзка от външния свят. Ако наистина вярват, че идеята им трябва да бъде реализирана, са длъжни да я тестват с всеки достъпен инструмент.


*Той е  предприемач и автор на блога за предприемачи „Научените уроци на началото”. Материали от блога са публикувани и  в Reuters.

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg