EUR 1.9558
USD 1.8018
CHF 1.9937
GBP 2.2783
CNY 2.4960
you tube
mobile version

Колко чист сладолед купуваме?

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Колко чист сладолед купуваме?

mail06:02 | 22.07.2019прегледи 786 коментарикоментари 0


През лятото консумацията на сладолед нараства многократно. Сладоледът в жегите е предпочитано удоволствие за хора от всички възрасти и най-вече за децата. На българския пазар присъстват десетки производители. В летния сезон много от тях откриват павилиони за продажба на насипен сладолед. Този вид ледено удоволствие е най-оборотен и заема значителен дял от търговския оборот.

Сладоледът обаче има и друга страна, за която малко хора се досещат. Продуктът съдържа концентрирани мазнини, протеини и въглехидрати, които са идеална среда за развитието на различни микроорганизми. На теория ниската отрицателна температура, при която се съхранява сладоледът, би трябвало да спира растежа на бактериите. За съжаление това не е достатъчно. В летните жеги, в обектите за продажба на насипен сладолед често ниско-температурният режим не се спазва, а постоянното нарушение на елементарни хигиенни правила води до замърсяване с бактерии. Повечето са безобидни, но има и видове, които могат да представляват съществен проблем за здравето на хората. От интерес са колиформите, които са общ индикатор за пропуски в хигиената и Escherichia coli. Този вид микробиологични анализи са стандартни и най-често използвани за тестване на храните. Присъствието на E. coli и колиформи е свидетелство за замърсяване на продукта, както и сигнал за повишен риск за наличие и на други, често по-опасни инфекциозни причинители.

В САЩ за последните 10 години са установени 25 епидемии свързани с консумацията на сладолед. Заболелите са над 250, а смъртните случаи са 5, включително един причинен от шига токсин продуциращ щам на Escherichia coli.

В България липсва статистика, както и каквито и да е било изследвания на хигиената на сладоледите.

От 11 търговски обекти в София закупихме чрез „таен клиент“ общо 11 проби сладолед, които занесохме в лаборатория за микробиологичен анализ. Допълнително тайният клиент описа видимият хигиенен статус и процедурите на опериране със сладоледа в съответния търговски обект.

Вижте пълните резултати от проучването на: https://aktivnipotrebiteli.bg


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg