EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Китай готов да инвестира в БДЖ

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Китай готов да инвестира в БДЖ

mail10:05 | 02.05.2017прегледи 626 коментарикоментари 0


Българският железопътен превозвач БДЖ е натоварен с дългове в размер от 240 млн. евро, което възпира инвестициите и реновацията. След десетилетия неуспех да се привлекат средства, помощ може да бъде очаквана от Китай, който желае да инвестира в инфраструктурни проекти в Източна Европа, предаде AFP. По данни на българското министерство на транспорта „Китайската корпорация за железопътен подвижен състав“ смята да изплати 130 млн. евро от дълга на БДЖ и да инвестира 170 млн.  евров нови влакове. Допълнително корпорацията предлага да инвестира 300 млн. евро в нов завод за сглобяване на влакове. Правителството изучава предложенията. Но не всички в страната са доволни от това. „Това единствено ще доведе до реструктуриране на дълга и до нови заеми“, смята икономиста Георги Ангелов. „Проектът ще увеличи риска от банкрут“, добави той.

През март т.г. министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Христо Алексиев получи официално инвестиционно намерение от най-големия производител за железопътен подвижен състав в света. То беше връчено от представители на Китайската корпорация за железопътен подвижен състав (CRRC, China Railway Rolling Stock Corporation), която е и един от най-големите индустриални концерни в световен мащаб. В инвестиционното намерение са посочени решения за стратегическо съвместно сътрудничество, включващи предоставяне на пакет от високи технологии, финансиране, инвестиции, обучение и услуги.

Инвестиционното предложение включва три основни точки:

Рефинансиране на старите задължения на „Холдинг БДЖ“ ЕАД в размер на 130 млн. евро и финансиране на доставка на нови електрически и дизелови мотрисни влакове в размер на 170 млн. евро. Доставка на нов подвижен състав, в съответствие с европейските стандарти и българските изисквания за сертификация. Подвижният състав ще бъде доставен своевременно спрямо спешните нужди на БДЖ и с високо съотношение цена-производителност. Инвестиция в нов завод за асемблиране на електрически и дизелови мотрисни влакове в България. Следващата крачка в двустранните отношения е сформирането на работна група с участието на представители на МТИТС, БДЖ, CRRC и китайски финансови институции. Един от основните приоритети на Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията е подобрението на предлаганата от националния железопътен превозвач услуга.


Тагове: БДЖ, Китай
 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Трейлър на руския игрален "ВЫЗОВ", заснет в Космоса

13:39 | 03-09-23 | 4150