EUR 1.9558
USD 1.8361
CHF 2.0130
GBP 2.2896
CNY 2.5369
you tube
mobile version

Измисленият свят на българския геймър

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Измисленият свят на българския геймър

mail06:30 | 04.02.2015прегледи 6088 коментарикоментари 0


Белослава Петрова
Когато говорим за компютърни игри, обикновено си ги представяме като средство за разтоварване или убиване на време. Но има хора, за които игрите далеч надхвърлят общочовешките представи за запълване на времето. Все по-развитите технологии ни представят постоянно един нов и привлекателен виртуален свят, в който можеш да разпуснеш и да „бъдеш себе си” такъв, какъвто не би могъл да си в реалния живот. Общата тенденция обаче е, че все повече хора се увличат в този свят и започват да изграждат ежедневието си съобразявайки се с него.
Профил на българския геймър
Това е човек на възраст между 7-50 години, който прибирайки се от училище/работа, сяда на компютъра и влиза в игра до момента, в който няма определена от играчите почивка или не бъде „убит” в играта. Тогава може да се премине към скоростно хапване /пред компютъра в повечето случай/ и продължаване да играта. Много често се пропускат телефонни разговори, срещи с приятели и се натрупва напрежение от разсейването на играча. Тук, разбира се, говорим за най – пристрастените играчи и от близкия ми контакт с такива, знам че са склонни да не спят по цяла нощ, докато не приключат определена мисия, или, докато не качат ниво. Емоционално нестабилния климат, който създават тези игри особено влияе на подрастващите и техните настроения. Но нека разгледаме нещата по етапно.
Малките геймъри
При малките деца /7-12години/ игрите с единствена цел – убийства /CS, Call of Duty/ не са особено препоръчителни. Т.нар. екшън игри могат сериозно да увредят психиката на едно малко дете и това да доведе до фатални последствия. Има не малко регистрирани случай на жестоки престъпления, извършени от малолетни и непълнолетни, подбудени именно от такъв вид игри. Тези игри омаловажават смисъла на живота. При децата могат да се отключат редица девиантни прояви и желание за насилие. Децата са много крехки и независимо от непрестанното развитие на века в технологично отношение, те си остават деца. Говорейки за игри, не можем да пропуснем хорър игрите, които са толкова реалистично направени, че могат да нанесат сериозна психологическа травма на детето. Ако обърнем внимание на другия вид популярни игри – ролевите/ World of Warcraft, League of Legends, Diablo/, ще видим, че при тази възрастова група те обикновено не са толкова предпочитани. Причината е, че там се играе отборно, след като си се занимавал доста време да изградиш героя си и това отегчава най – малките геймъри.
Геймърите-младежи
Друг е случаят обаче с тинейджърите и младежите /12-25/. Те са много по - склонни да отделят от времето си, прекарвайки го в измисления си свят, отколкото е реална среда. Почти наркотичната зависимост, която се наблюдава у много от тях идва от факта, че играят отборно, че не са сами. Човекът е социален в своята същност и усещането за самота го прави нестабилен. Когато виртуалният свят му представя възможност да играе с други хора, които ги е „грижа” за него, се създава изкуствената представа за спокойствие и дори утопия. Проблемът идва, когато се забрави реалността, когато тя умишлено се загърби и изостави. Прекаленото вманиачаване се характеризира с нервност и гневно поведение, когато по определена причина играта е прекъснала. Бягайки от реалността се забравят семейството, приятелите, ангажиментите и дори най – елементарните неща като хранене и сън.
За разлика от ролевите игри, екшън игрите влияят по различен начин на тези момчета и момичета. В същността си те са създадени за да се освободи напрежението като постреляш някой, представяйки си че той е източника на проблемите ти, или просто искаш да се разнообразиш. Но прекаленото вглъбяване в тази среда на насилие може да доведе до множество неприятно последствия. Възможно е натрупаната омраза към противниците да се прехвърли в реалността. Всяка загуба от своя страна е причина за излишни нерви от страна на играча и дори счупени монитори, клавиатури и пр. Това е колкото смешно , толкова и тъжно, защото виждаш как за определен момент човека срещу теб /геймъра/ е възприел играта си като нещо с екзистенциално значение.
За най – възрастните играчи от 25 години нагоре, не може много да говорим за тотално вманиачаване, защото идва момента на суровата реалност – работа, семейство, отговорности. Но има един процент от тях, които бързат да се приберат, за да си поиграят. За повечето от тях, това наистина е бягане от ежедневното напрежение и рутина.
Игрите и парите
Съществуват изключително много компютърни игри и не можем да живеем с представата и страха, че всички са опасни за нас. Спортните/ FIFA, NBA/, развиващите / Triviador/ и дори елементарните игри във фейсбук са средство за развличане и най – вече убиване на времето. Като цяло всички игри са създадени с тази цел, а до колко си склонен да се отделиш от личния си живот зависи изцяло от теб и представата ти за света. Инетересно е, че момчетата са много по – склонни към тази интернет зависимост, от момичетата.
Някои от най – популярните игри с особено влияние върху играчите са World of Warcraft и League of Legends. Освен че влияят на емоциите на хората по много начини, те отразяват влияние и на финансовото им състояние. Все повече хора са готови да плащат определени суми, за да се чувстват добре във въображаемия си свят.
WOW е масова онлайн ролева игра за много играчи, продукт на Blizzard Entertainment. Играта има около 8 млн. активни потребители. Като начало трябва да си купиш играта от магазина, но за да играеш в оригиналния сървър, трябва да заплащаш по 50 лв. на два месеца. Ако искаш да преминеш направо на последния експанжън (версия), трябва да притежаваш всички предишни версии на играта. Което от своя страна значи, че трябва да похарчиш около 120 лв.
Данни от форума на компанията производител, показват, че Blizzard правят около 125 млн. долара на месец. С всички ескапнжани на WOW и продадени герой и маунтове, Blizzard печелят около 8 милиарда долара годишно.
Положението с League of Legends е горе долу същото. Това е стратегическа игра, в която играчът има и възможност да си купи с валутата на играта (Riot Points) каквото иска и му е нужно, а валутата от своя страна се закупува с истински пари. Създател на играта e компанията Riot Games.
Впрочем на пазара предстои да излязат нови игри, така че виртуалната забава продължава.
 


Тагове: геймър, пари
 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg