АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Екшън-план за АМ „Марица”
10:25 | 07.07.2013 760 коментари 0
„Няма да се бавим с нито един проект, искаме да завършим всичко в срок”, обеща министърът на регионалното развитие Десислава Терзиева в предаването „Седмицата” на радио „Дарик”.Тя посочи, че автомагистрала „Тракия” трябва да е готова до 15 юли и кога ще бъде открита ще стане ясно в първите дни на следващата седмица. Забавянето от предварително обявената пускова дата – 5 юли, е за да се спазят изискванията за качествено полагане на асфалта, приключило в петък.
Терзиева обяви още, че ще бъде направен екшън-план за магистрала „Марица”, където забавянето е поради финансови проблеми на изпълнителя.
През юни са приключили отчуждителните процедури по АМ „Струма” и до края на юли се очаква издаването на строителното разрешение за новия участък. Отсечката Долна Диканя - Дупница да бъде пуснат предсрочно до 20 юли.
Министър Терзиева посочи, че въпреки решението на КЗК за отмяна на избора на изпълнител на Северната скоростна тангента, проектът „не е отписан”. Това е много важна отсечка и трябва да се направи скоро, коментира тя и посочи, че, тъй като проектът е рисков, е поискала резервни проекти от НСОРБ и АПИ, за да не се загубят предвидените 240 млн. лв. Тя изтъкна също, че е преодолян проблемът с ремонта на прохода „Петрохан” и той трябва да приключи до есента, както и че се работи по рехабилитацията на мостовете по магистралите, за която са предвидени 10 млн. лв.
Според нея въпреки влетите над 2,5 млрд. лв. през последните години, пътната инфраструктура е в окаяно състояние. По думите й, това се дължи на липсата на редовна поддръжка. За преодоляването на този проблем министерството планира програма за 70-100 млн. лв. годишно за ремонт на пътища.
Терзиева се обяви против водената досега „политика на анекси” при сключването на договори за строителство на пътища, както и против определянето на критерия „най-иска цена” като определящ при избора на изпълнител, тъй като той не дава гаранция за качество. Тя съобщи, че е назначила комисия, която да направи преглед на всички пътища в гаранция, защото основният проблем в България е „работим бързо и некачествено”.
Tweet |
|
Още от рубриката
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg