EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Екшън-план за АМ „Марица”

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Екшън-план за АМ „Марица”

mail10:25 | 07.07.2013прегледи 760 коментарикоментари 0


„Няма да се бавим с нито един проект, искаме да завършим всичко в срок”, обеща министърът на регионалното развитие Десислава Терзиева в предаването „Седмицата” на радио „Дарик”.Тя посочи, че автомагистрала „Тракия” трябва да е готова до 15 юли и кога ще бъде открита ще стане ясно в първите дни на следващата седмица. Забавянето от предварително обявената пускова дата – 5 юли, е за да се спазят изискванията за качествено полагане на асфалта, приключило в петък.
Терзиева обяви още, че ще бъде направен екшън-план за магистрала „Марица”, където забавянето е поради финансови проблеми на изпълнителя.

Двата лота на  „Марица” няма да бъдат завършени в поставения срок. Изцяло готова магистрала е реалистично да очакваме чак догодина. Това заяви шефът на Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) Лазар Лазаров преди десетина дни.

Най-сериозно е изоставането при лот 2 - между Димитровград и Харманли. По договор отсечката трябва да е завършена в края на август. Към момента техническото изпълнение на участъка обаче е едва около 38%. Строителството на 34-те км е на стойност близо 147 млн. лв.

Лот 2 на АМ „Марица”, подобно на лот 4 на АМ "Тракия", се строи от обединения с водещ партньор "ПСТ Холдинг". В момента строителят холдинг "Марица хайуей" (ПСТ и австрийската фирма "ПООР БАУ ГМБХ) подготвя сертификат за форсмажор заради изминалата зима с искане да бъде удължен срокът по договор. Сертификатът обаче още не е внесен официално, съобщиха от пътната агенция. Документът се издава от Българската търговско-промишлена палата (БТПП) и благодарение на него на фирмите не могат да бъдат налагани санкции за изоставането от сроковете.
През юни са приключили отчуждителните процедури по АМ „Струма” и до края на юли се очаква издаването на строителното разрешение за новия участък. Отсечката Долна Диканя - Дупница да бъде пуснат предсрочно до 20 юли.
Министър Терзиева посочи, че въпреки решението на КЗК за отмяна на избора на изпълнител на Северната скоростна тангента, проектът „не е отписан”. Това е много важна отсечка и трябва да се направи скоро, коментира тя и посочи, че, тъй като проектът е рисков, е поискала резервни проекти от НСОРБ и АПИ, за да не се загубят предвидените 240 млн. лв. Тя изтъкна също, че е преодолян проблемът с ремонта на прохода „Петрохан” и той трябва да приключи до есента, както и че се работи по рехабилитацията на мостовете по магистралите, за която са предвидени 10 млн. лв.
Според нея въпреки влетите над 2,5 млрд. лв. през последните години, пътната инфраструктура е в окаяно състояние. По думите й, това се дължи на липсата на редовна поддръжка. За преодоляването на този проблем министерството планира програма за 70-100 млн. лв. годишно за ремонт на пътища.
Терзиева се обяви против водената досега „политика на анекси” при сключването на договори за строителство на пътища, както и против определянето на критерия „най-иска цена” като определящ при избора на изпълнител, тъй като той не дава гаранция за качество. Тя съобщи, че е назначила комисия, която да направи преглед на всички пътища в гаранция, защото основният проблем в България е „работим бързо и некачествено”.
 


Тагове: план, АМ
 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg