EUR 1.9558
USD 1.7249
CHF 2.0938
GBP 2.3251
CNY 2.3976
you tube
mobile version

Една година Дунав мост 2

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Една година Дунав мост 2

mail07:35 | 14.06.2014прегледи 1590 коментарикоментари 0


На 14 юни се навършва година от пуска на Дунав мост 2, но не се предвиждат особени тържества. Смесеното българо-румънско дружество "Дунав мост Видин-Калафат" ще се включи в отбелязването на Международния ден на река Дунав на 29 юни и така на практика ще отбележи годишнината от пуска на моста "Нова Европа" при Видин-Калафат, съобщи в интервю за БТА Владимир Андреев, изпълнителен директор на дружеството, което стопанисва съоръжението.

За една година съществуване смесеното дружество работи успешно и няма проблеми в осъществяването на трафика по съоръжението, посочи Андреев. На Граничния пункт работят смесените българо-румънски гранични екипи, на българската и румънската територия на пункта функционират специални места за продажба на винетки. Специални пунктове имат и представителите на митническите служби и на Националната агенция по приходите, както от румънска, така и от българска страна. Със старта на обслужването на товарните автомобили с безкартово плащане се улесниха транспортните фирми по заплащането на таксите и възстановяването на ДДС. На практика връщането на ДДС става по-лесно и веднага чрез въведената картова регистрация, разказа Владимир Андреев. На пункта е внедрен специален софтуер, който обработва преминаващите товари. Той добави, че очаква по този начин трафикът на тежкотоварни автомобили по Дунав мост 2 да се увеличи още повече. Въпреки че преминаването им по съоръжението е безплатно, силно ограничен е трафикът на пешеходци и велосипедисти за година от функционирането на Дунав мост 2, каза още Андреев. По думите му за пешеходците е особено трудно да стигнат по моста от Калафат до Видин и обратно поради голямата отдалеченост от двата града - по около 6 км в посока. Според експерта мостът е влязъл в употреба, но прилежащият път не е модернизиран. Определящото за трафика на Дунав мост 2 е довеждащата до него инфраструктура, каза още за БТА Владимир Андреев. По думите му съоръжението може да поеме много по-голямо натоварване, но довеждащата инфраструктура трябва да бъде подобрена. Ако се подобри инфраструктурата - най-вече трасето между Монтана и Видин, тогава ще има осезателно нарастване на трафика, заяви изпълнителният директор на моста. Трафикът на съоръжението се запазва около 1200 - 1300 автомобила на ден. Месечно по съоръжението преминават средно по около 42 000 моторни превозни средства, показва статистиката. Според прогнозите на румънската страна до 2030 година през Дунав мост 2 трябва да преминават по 8400 превозни средства и 30 влака на ден, каза изпълнителният директор на дружеството.

От пуска на моста на 14 юни 2013 година до днес по него са преминали близо половин милион коли, като най-натоварени са месеците юли, август и септември, каза Андреев. От 1 януари до 31 май т.г по моста са преминали в двете посоки 199 559 автомобила срещу - 250 721 в периода юли - декември 2013 г. Над 85 процента от автомобилния трафик се осъществява от тежкотоварни автомобили, а през летния сезон рязко се увеличава потокът от леки коли и автобуси, допълни Андреев. Участъкът от ж.п. линията Калафат-Крайова ще бъде рехабилитиран през новия програмен период. Заедно с ремонта на пътищата в района са осигурени 400 млн. евро европейски пари. Затова и българската и румънската страна се надяват цялото движение от Западна Европа към София и Гърция да преминава през Дунав мост 2. Шосейната инфраструктура на Румъния вече се рехабилитира, включително и трасето от Калафат-Крайова. В близко време се очаква, освен румънските мотриси, по трасето да пътуват и български, като така влаковете по линията Видин-Крайова ще бъдат четири двойки - по два от страна. От Видин до Крайова с влак се стига за три часа. Засега дестинацията се обслужва само от румънски влакове. По ж.п. линията на Дунав мост 2 преминаха и първите товарни влакове. Нова жп линия, която ще преминава по Дунав мост 2, ще осигурява директен транспорт на пътници и стоки по маршрута от Видин-Крайова-Будапеща. До края на есента от БДЖ са обявили график на новия пътнически влак до Будапеща и съществуващата жп линия Видин-Крайова-Будапеща ще се превърне в част от паневропейски транспортен коридор номер 4, който е част от моста "Нова Европа" при Видин-Калафат, каза Андреев. Новият мост над река Дунав за година промени значително имиджа на района и го направи по-привлекателен, категоричен е Владимир Андреев. Трасето, което е част от коридора, който ще свързва пристанищата на Балтийско море с пристанищата на Егейско, остава обаче ненатоварено.

Очаква се товародателите и спедиторите да оценят използването на железопътните връзки през Дунав мост 2 като изключително рентабилни. За година Дунав мост 2 функционира без проблеми, както в сферата на управлението му, така и в технически аспект и при неговата поддръжка, подчерта Андреев. В рамките на гаранционния срок изпълнителите от испанския консорциум FCC успяха да отстранят възникналите проблеми по пътната настилка, по отводняването й и осигуриха възможността съоръжението да работи на 100 процента, посочи той. В есенно-зимния сезон успяхме да поддържаме съоръжението и пътните платна и да не допуснем никакви аварии и произшествия, както на моста, така и при преминаването под него на плавателни съдове, отбеляза Андреев. Екипът на смесеното дружество успя да се сработи добре и да работи без проблеми, допълни той. По думите му в синхрон работят всички смесени екипи на моста - граничари, митничари, данъчни служители и друг персонал. В дух на откритост и информираност дружеството поддържа интернет сайт, на който всеки може да види броя на преминалите транспортни средства, да се информира за таксите за преминаване, цените на винетките и други новини, уточни изпълнителният директор на дружеството Владимир Андреев.
 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg