EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Дунав мост II завършен на 80%

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Дунав мост II завършен на 80%

mail18:10 | 18.05.2012прегледи 769 коментарикоментари 1


Изпълнението на Дунав мост 2 при Видин-Калафат вече е над 80%, а прилежащата инфраструктура на българска територия е готова на 90%, отчете изпълнителят на обекта - испанският строителен консорциум FCC. Прилежащата инфраструктура на Дунав мост 2 на българска страна ще бъде завършена до края на юни, а мостът - до края на ноември, както е по договор, съобщи Галина Василева -директор "Координация на програми" в Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията, по време на семинар на тема "Проекти, финансирани по ОП "Транспорт", които ще се реализират в Северозападна България".

Главният архитект на румънския град Калафат Констанца Варзаро обяви пред местни медии, че инфраструктурата към Дунав мост 2 от румънска страна е завършена и в румънското градче отчитат увеличен строителен инвеститорски интерес. Предвидените строително-монтажни работи по инфраструктурата на съоръжението от румънската страна са изпълнени на 99 процента,
съобщи Варзаро. Веднага след като завърши изграждането на мостовото съоръжение, автомобилният поток може да се движи по една съвременна прилежаща инфраструктура, отбеляза главният архитект на румънския град Калафат. Той обаче уточни, че по пътя за Крайова и Букурещ съществува 42-километров участък в недобро техническо състояние. Годишно в Калафат се издават по 70-80 разрешителни за строителство на ресторанти, паркинги и крайпътни комплекси предимно по направлението Калафат-Крайова-Букурещ, каза той.  След завършването на Дунав мост 2 се очаква трафик от над 100 хиляди превозни средства още през първата година. Това са транспортните средства, които в момента преминават през двата ферибота при Видин и Оряхово и които се очаква да предпочетат моста след неговото завършване, уточниха от Звеното за управление на проекта Дунав мост 2. Инфраструктурата на българска страна трябва да е готова да поеме трафика, който се очаква да отбелязва постоянен ръст през следващите години, след пуска на моста.
В началото на май във Видин се състоя втора поредна среща между Дирекция за национален строителен контрол (ДНСК) - България и Регионален инспекторат за Държавен строителен контрол (РИ за ДСК) - Олтения, Румъния. Основна тема на работната среща бе изготвяне на документацията за удовлетворяване изискванията на българското и румънско законодателство по време на строителството на моста и процедурите за пускането му в експлоатация, съобщиха от пресслужбата на испанската FCC.
Изграждането и строителството на Дунав мост 2 ще бъде оскъпено с около 27 милиона евро, съобщи при последното си посещение преди месец на обекта транспортният министър Ивайло Московски. Сумата е определена след оценка на извършените дейности по изграждането на Дунав мост 2 от инженер консултанта. Оскъпяването идва от смяната на вида на пилотите на моста от стоманени със стоманобетонни, уточни Московски. Няма да бъде ощетен бюджетът на България - сумата от близо 27 млн. евро ще бъде платена на изпълнителя на обекта FCC от резерва, който е предвиден във финансовия меморандум на европейския проект ИСПА, съобщиха от Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията.
Към момента по проекта "Дунав мост Видин-Калафат" работят 1 006 души, включително фирмите-подизпълнителки. 84,5 процента от работещите са българи и 15,5 на сто - чужденци. 178 сегмента с тегло до 240 тона изграждат тялото на Дунав мост 2 в плавателния участък на реката. В неплавателната част на реката техният брой е 650.
Завършен е изцяло и втори участък от жп трасето към Дунав мост при Видин-Калафат. В края на миналата година по него бяха направени и първите проби. Високо напрежение от 25 000 волта бе пуснато по 9 750 м железен път от Товарна гара - Видин в посока Дунав мост Видин-Калафат. Това е вторият участък от новото жп трасе, което се изгражда в рамките на проекта. Първият електрифициран участък от 4 257 м от междугарие Видбол-Видин до Пътническа гара Видин бе пуснат в експлоатация през ноември 2011 година.
По изградената почти километър връхна конструкция на моста над Дунав вече може да се премине с автомобил и пеша. Уникалната технология на строителство на моста и вантовата му конструкция, както и крановите инсталации за монтаж на сегментите с тегло над 250 тона в плавателния участък на реката, инсталациите за изливане на пътната плоча в неплавателния участък, предизвикват както професионален строителен интерес, така и любопитство сред граждани и гости на Видин. Уникалната технология на изграждане на моста е патентована от фирмата-изпълнител на Проекта - FCC Construccion.
Дунав мост 2 трябва да бъде готов до края на ноември 2012 година. Бюджетът на целия проект за българската страна е 226 млн. евро, която е обезпечена чрез следните източници: безвъзмездна помощ по ИСПА на ЕС - 70 млн.евро, Европейска инвестиционна банка /ЕИБ/ заем - 70 млн.евро, AFD безвъзмездна помощ - 5млн.евро, KfW за отпускане на безвъзмездна помощ от 2,045 млн.евро и заем от KfW от 18 млн.евро и средства от българския републикански бюджет - 60,1 млн. евро. Бюджетът на проекта от румънска страна е 48 млн. евро (европейски средства безвъзмездна помощ по ИСПА и средства от румънския държавен бюджет).БТА


Тагове: дунав, мост, видин
 
Коментари
 
bilo - 18-05-2012 г. 14:55:23

Е някой да ми обясни,как така 226.мил.евро от БГ и само 48.мил.евро то РУ страна?

 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Трейлър на руския игрален "ВЫЗОВ", заснет в Космоса

13:39 | 03-09-23 | 4158