EUR 1.9558
USD 1.8361
CHF 2.0130
GBP 2.2896
CNY 2.5369
you tube
mobile version

Дунав мост 2 пое трафика от ферибот Видин

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Дунав мост 2 пое трафика от ферибот Видин

mail10:30 | 17.06.2013прегледи 2372 коментарикоментари 0


След откриването на Дунав мост-2 през ГКПП - Ферибот Видин не е преминало нито едно превозно средство. Трафикът естествено се пренасочва към моста, който ще носи името "Нова Европа", съобщи БНР.
Досега през новото съоръжение около 2 300 превозни средства, повече са излизащите от страната. Сред тях са 3 туристически автобуса и около 30 мотоциклета.
Стотици пешеходци и велосипедисти от двете страни преминават през моста от любопитство и за развлечение през почивните дни, преобладаващата част са от Видин към Калафат, съобщи изпълнителният директор на Смесеното дружество за стопанисване и управление на моста Владимир Андреев.
До края на месеца важи гратисния период, в който преминаващите по моста водачи не заплащат такса, а след това тази привилегия остава само за велосипедисти и пешеходци.

Движението по Дунав мост 2 ще бъде безплатно за всички превозни средства до 00.00 ч. на 1 юли 2013 г., съобщи по-рано българското транспортно министерство. Според прогнозите се очаква общо 415 000 превозни средства да преминат през моста през първата година след отварянето му, от които 186 000 коли, 20 000 автобуса и 209 000 камиона, както и 4 745 влака в двете посоки, от които 730 пътнически влака и 4 015 товарни влака. В края на периода (2030 г.), броят на товарните влакове в двете посоки се очаква да достигне 8 504. Очаква се да се генерира трафик и от Гърция, Турция, Македония и съседния район на Сърбия.
Общата сума на средствата от безвъзмездните помощи и заемите възлиза на около половин милиард лева и те са усвоени изцяло. При изпълнението на проекта бяха преодолени редица трудности. От българска страна той се изпълняваше при условията на 14 договора (6 за финансиране, 2 за строителство, 3 за надзор и управление и 3 с румънската страна за строителство в граничната зона). Отделни договори за строителство и надзор на инфраструктурните връзки на румънския бряг бяха сключени и изпълнявани от румънската страна. И двете страни трябваше да преодолеят не само различията в законодателствата, но и неблагоприятните ефекти на задълбочаващата се обща икономическа криза. Проектът за изграждането на комбинирания пътен и железопътен мост на река Дунав при Видин – Калафат е уникален не само на регионално, но и на европейско ниво. Общата дължина на пътната част на моста е 1391 m, а на железопътната – 1791 m.
Конструкцията на моста е уникална и се състои от три части: железопътна естакада на десет отвора по 40 m и обща дължина 400 m, мост над неплавателната част на река Дунав на осем отвора по 80 m и такъв над плавателната част на река Дунав на пет отвора, три от които по 180 m.
Лентата на съоръжението бе прерязана от двама строители – един българин от Видин и един румънец от Калафат, които са работили на съоръжението от самото му стартиране.

zoom_sss

Изображение на моста при Видин и Калафат може да се появи на евро банкнота, съобщава в. "Ромъния либера". Управителят на румънската Национална банка Мугур Исъреску заяви, че вторият мост на река Дунав между Румъния и България може да се конкурира за поява на евро банкнота, съобщава изданието, като се позовава на Медиафакс. Това е един европейски мост, солиден, ефикасен, който свързва две части на Европа и тъй като на евро банкнотите се изобразяват и мостове, като символ на европейското единство, на комуникацията, солидарността, смятам, че този мост може в бъдеще да участва в конкурс за поява на евро банкнота, заяви в петък Мугур Исъреску.
 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg