EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Втора употреба - 40% пазарен дял

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Втора употреба - 40% пазарен дял

mail14:00 | 08.08.2012прегледи 1990 коментарикоментари 0


Пазарът на дрехи втора употреба бележи безспорен ръст в България през последните няколко години. Форматите, в които търговските обекти съществуват, са най-различни – от големи магазини с огромен брой артикули до бутикови магазинчета. Пазарните стратегии на всеки също са различни. Някои залагат на богат асортимент, избор на размери, атрактивни промоции за всякакъв тип потребители. Други пък опитват да изпъкнат с персонално отношение, артистични декорации и създаване на усещане за уникалност към почти всяка дреха.
Маркет ЛИНКС проведе национално-представително проучване, в което потърси профила на хората, пазаруващи от магазини „втора ръка“.

Като цяло сред посочените като най-често посещавани магазини за дрехи изобщо на първо място са: специализираните магазини за дрехи (30,3%), следвани от пазарите (20,1%). Магазините за дрехи втора употреба се нареждат на трето място (15,7%) като най-често посещаван тип магазин, изпреварвайки базари, молове, фирмени магазини на дадена марка. Резултатите от проведеното проучване показват, че пазарът на дрехи втора употреба представлява понастоящем около 40% от населението. Най-голямо е проникването сред жените, хората на възраст 30-59 г., с ниски и средни доходи (до 480 лв. на член от домакинството). Като цяло, те са по-силно ценово чувствителни и в по-малка степен повлияни от имиджови фактори. Определящи за тях при покупка на дрехи са основно достъпната цена, доброто съотношение цена-качество.
Като цяло, най-силни резерви към този тип магазини се наблюдават сред младите хора (под 30 г.).
Като редовни потребители на дрехи втора употреба могат да се дефинират 16,7% от генералната съвкупност - това са лицата, купували веднъж на 2-3 мес. или по-често. Повечето респонденти купуват дрехи веднъж на няколко месеца като с по-висок дял в покупките са новите дрехи, регистрирайки двойно по-високи резултати от дрехите втора употреба.
За 67,2% от купувачите на дрехи втора употреба ниските цени са основен фактор за избора на този тип магазини. Като други основни мотиви са посочени доброто съотношение цена-качество (45,7%), богатият асортимент (20,4%), високото качество (15,8%).

Какви са причините вие лично да пазарувате в магазини за дрехи втора употреба? (спонтанно изброяване)


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg