EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Водещи фармацевтични фирми:Кризата свърши

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Водещи фармацевтични фирми:Кризата свърши

mail12:00 | 28.10.2010прегледи 3164 коментарикоментари 0


Фармацевтичният бизнес в България излиза от кризата и залага на прозрачност в управлението, качество и развитие на човешкия потенциал, това показа проведеният форум MySuccess на тема: "Добрите практики от българския бизнес в областта на фармацията", организиран от списание ENTERPRISE. На него участваха представителите на фармацевтичния бизнес в България с успешните бизнес практики на водещи компании от сектора като Софарма, Roche България, Актавис Оперейшънс, Стинг АД и Либра ЕАД, Санофи Авентис, Софарма Трейдинг, Астра Зенека и други.
„Една компания може да бъде и е успешна, когато е открита, лоялна към клиентите и си плаща изрядно своите задължения към държавата” заяви Пелагия Виячева, директор за връзки с инвеститорите на „Софарма” АД. Тя даде пример с печалбата на компанията, която е нараснала с 23% за първите шест месеца на тази година. Дружеството е стартирало и два проекта за изграждане на нови производствени мощности.
Изпълнителният директор на „Софарма” АД Огнян Донев бе категоричен, че е трудно да се говори за добри практики, ако сивата икономика в сектора надхвърля 50 процента. Според него все повече компании от фармацевтичния бранш излизат „на светло” и това е позитивен сигнал. „Искаме да бъдем сигурни, че всички компании отговарят на изискванията за добри производствени практики и корпоративно управление”, допълни той.
Д-р Методия Чадиковски, изпълнителен директор на Roche България, посочи че неговата компания се стреми към персонализирана медицина и успешният път за развитието й е разработването на нови медикаменти, провеждането на клинични проучвания и създаване на дългосрочни партньорствата между бизнеса и обществото. Според Чадиковски, за да може в една държава да се провеждат ефективни клинични проучвания са необходими три фактора – строга държавна регулация, високо ниво на лекарите, които извършват проучванията, и фармацевтична компания, която да има стриктна организация и силно желание да ги провежда. За него България, българските лекари и Roche България отговарят напълно на тези изисквания и страната ни може да бъде сред водещите в тази дейност.
Иван Урумов, управляващ директор на „Актавис Оперейшънс” ЕООД посочи трите успешни практики, които са извели компанията сред лидерите в сектора – инвестиции в човешкия потенциал, инвестиции в мощности и въвеждането на нови правила и норми. „Въвеждането на принципа на прозрачност е добра практика, която трябва да бъде въведена възможно най-рано”, допълва Урумов. "Отне ни над седем години да създадем екипна работа в заводите, но сме горди от постигнатото и продължаваме да работим в тази област", коментира Урумов. Сред последните иновации в работата на „Актавис Оперейшънс” ЕООД са въвеждане на програма за приемственост на ключови служители и програма за управление на непрекъснатост и устойчивост на бизнеса.
„Кризата дава поле за развитие в сферата на фармацията”, заяви Кунчо Трифонов, мениджър за България на IMS Health. Според него аптечният пазар се представя много добре и се очаква ръст около 10% спрямо предходната година, като тенденцията ще се запази.
Изследването на IMS Health показва, че медикаментите без рецепта имат ръст от 6%, а тези с рецепта около 12%. Трифонов коментира, че няколко големи международни компании в сектора на генеричните лекарства навлизат на пазара у нас и това значително ще раздвижи пазара, като ще има и натиск надолу на цените на продуктите.
Добрите практики в „Стинг” АД, един от водещите дистрибутори на българския фармацевтичен пазар, бяха представени от Иван Здравков, изпълнителен директор на компанията. Той посочи за пример партньорската програма, чиято цел е да подпомогне развитието на аптеките, с които работи компанията. Програмата включва осигуряване на специализирано аптечно обзавеждане, аптечен софтуер и технически решения, обучителни модули за фармацевти, провеждане на маркетингови конференции и други. Здравков заяви, че служителите на компанията са нейния най-ценен капитал, а инвестициите в информационни и ERP системи, както и отлична складова база, са задължителни предпоставки за успех.
Диана Милушева, директор „Доставки” на „Либра” ЕАД, един от лидерите на пазара на фармацевтична дистрибуция, обърна внимание на участниците към успешните стратегии за развитие на бизнеса. Тя обясни, че целта на компаниите в сектора е да задоволят нуждите на клиентите и да ги направят лоялни партньори. Това се постига чрез правилното формулиране на целите и персонална комуникация с клиентите. „Либра” ЕАД залагат на въвеждането на собствен аптечен софтуер, който съвсем скоро ще бъде използван за учебни цели и във Фармацевтичния факултет на Медицински университет - София. Милушева обяви, че 45% от продажбите на „Либра” ЕАД се осъществяват по интернет. В компанията са въвели редица иновативни практики за комуникация и улесняване на работата с партньорите.
Експертът по продажбите д-р Явор Янкулов обърна внимание на аудиторията на инструментите за ефективна работа на медицинските представители и на добрите практики в областта на продажбите.
Жанет Найденова, Guerilla Marketing Coach в JNN Consult, представи тенденциите и новостите в интерактивния маркетинг на фармацевтичните продукти в България и Европа.
По време на Форума бяха представени добри практики и решения за фармацевтичния бизнес от страна на Булвария, TBI Rent, Майкрософт България (лаборатория с технологии за бизнеса) и Интерконсулт България.


 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg