EUR 1.9558
USD 1.8361
CHF 2.0130
GBP 2.2896
CNY 2.5369
you tube
mobile version

Баркодът става на 50 години

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Баркодът става на 50 години

mail13:30 | 02.04.2021прегледи 1688 коментарикоментари 0


Преди точно 50 години, на 31-ви март 1971 г., водещи представители на индустрията и търговията избират да въведат „универсален продуктов код“, който ще промени хода на световната икономика. Днес, този код е познат като стандарта „Глобален номер на търговската единица (GTIN)“ и служи за уникалната идентификация на всеки отделен продукт, като е основата на баркода – най-важният стандарт по веригата на доставки. Ежедневно в световен мащаб се извършват над 6 милиарда сканирания.

„Това е една значима, неразказана история от съвременната икономика. Преди точно половин век яростни конкуренти оставят различията си настрана и се обединяват около идеята за използване на GTIN, което води до създаването на баркода и развитието на световната търговия. Като отбелязваме това значимо събитие за модерната търговия, ние призоваваме бизнеса да си сътрудничи за пореден път, за да отговори на нуждите на 21-ви век за бързо внедряване на нови технологии, включително и баркод символи от ново поколение, носещи повече данни“, каза Кати Венгел, изпълнителен вице президент и директор доставки на Johnson & Johnson и председател на Управителен съвет на международната организация GS1.

Големите в бизнеса с хранителните стоки, търговията на дребно и потребителските стоки от компании като Heinz, General Mills, Kroger и Bristol Meyer провеждат през 1971 г. историческа среща в Ню Йорк. Те осъзнават нуждата от въвеждането на уникална идентификация на всеки отделен продукт. Визионери за времето си, те вярват, че този универсален код може да бъде използван и извън магазините за хранителни стоки, като например в складовете и управлението на производството и че оптимизирането на времето, че ще доведе до промени както във веригата по доставки и така и в потребителското преживяване. На тази среща те също решават да продължат с иновациите и заедно да създадат система, която би била както в полза на бизнеса, така и на потребителите. А години по-късно баркодът ще бъде обявен за революционно нововъведение за търговията и включен в класацията „50 неща променили съвременната икономика” на BBC.

„Началото на 70-те години на ХХ век беше особено значимо за търговията и изпълнено с важни събития като сканирането на първия баркод на каса в супермаркет от веригата „Марш“ през 1974 г. За мен е чест да бъда част от начинание, донесло толкова ползи в глобален мащаб. Бях свидетел как конкуренти обединяват усилията си за общото благо. Сега е време за ново поколение лидери от индустрията, които да създадат нов вид стандарти, способни да трансформират бизнеса през следващите петдесет години“, заяви Том Брейди, инженер, участвал в разработването и внедряването на системата за сканиране в супермаркета от веригата „Марш“.

Стандартите GS1, включително баркода, продължават да помагат за подобряване бързината, ефективността и сигурността на сложния съвременен глобален бизнес поток, опростявайки процесите по веригата на доставки в почти всеки сектор.

Все по-големите изисквания от страна на потребителите за точна информация за продуктите поставят пред стандартизиращите организации ново предизвикателство: да се развие следващо поколение баркод символи (като квадратните такива, вкл. QR кодове), които могат да съдържат в себе си много повече и надеждна информация за нуждите на потребителите, като съдържание на алергени, дали продуктът е от биологично производство, информация за неговото влияние върху околната среда и др. Това увеличава доверието на потребителя и тяхната лоялност към продуктите, които купуват.

„Основната цел е да се осигури прозрачност, да се повиши доволството, сигурността и доверието на нашите клиенти, партньори и служители“, споделя Йозгюр Торт, изп. директор на верига супермаркети „Мигрос“ и съпредседател на Форума за потребителски стоки (Consumer Goods Forum).

GS1 е международна неправителствена организация, която разработва и внедрява глобални стандарти и решения, с цел повишаване на ефективността, видимостта и устойчивостта на продуктите в световен мащаб и представлява повече от 2,5 милиона компании. В рамките на дейността са разработени стандарти за автоматична идентификация и електронен обмен на данни за нуждите на веригите на доставка. Стандартите са се наложили през годините в цял свят в различни сектори на индустрията (най-силно в търговията с потребителски стоки). Използването им е свързано с  автоматизация на процесите, намаляване на ръчната работа, намаляване на обема от хартиени документи, осъществяване на ефективна проследимост и много други.

Източник: БТПП


Тагове: баркод, 50 години
 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg