EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

АМ „Струма” струва 1.1 млрд.евро

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

АМ „Струма” струва 1.1 млрд.евро

mail10:10 | 12.07.2011прегледи 673 коментарикоментари 0


Общественият комитет за наблюдение на магистрала „Струма” ще се фокусира върху екологичните аспекти на подготовката, планирането и изпълнението на аутобана и ще осигури пълна прозрачност при реализирането на обекта от екологична гледна точка. Това каза днес на пресконференция министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев. Той посочи, че комитетът ще заседава един път месечно и ще докладва за напредъка на проекта за магистралата. В него са включени представители на МРРБ, на министерствата на транспорта, финансите и околната среда и водите, Агенция “Пътна инфраструктура”, представител на Централното координационно звено към Министерския съвет и екоорганизации.
Реализацията на АМ “Струма” е изключително важен приоритет. Това е един от най-сложните големи инфрастуктурни проекти в областта на околната среда, каза Николина Николова, член на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура”. През Кресненското дефиле, което е изцяло защитена зона по Натура 2000, е предвидено да минава тунел от 13,3 км и един по-малък от 2,5 км, допълни тя и подчерта, че изпълнението на такова тунелно съоръжение е изключително сложно. За изпълнението им ще се разчита на подкрепата на транспортното министерство, на МОСВ, на Централнто координационно звено към МС, но най-вече на екоорганизациите. Изисква се по-особено планиране на дейностите, за да може да се опази флората и фауната в региона.
Министър Плевнелиев посочи, че създаването на комитета за наблюдение на АМ “Струма” е много важен, защото след нея предстои работа по изграждането на магистралите “Черно море” и “Хемус”, които от екологична гледна точка също са сложни проекти. “Този модел, който стартираме сега, трябва да ни помогне в правилния избор на трасета на следващите две големи автомагистрали”, каза още министър Плевнелиев. По думите му от екологична гледна точка или поради липса на прозрачност всеки голям проект може да бъде спрян, да му бъде отказано финансиране от Европейската комисия. Именно това е смисълът от създаването на комитета за наблюдение на магистрала „Струма”, обясни министърът.
На журналистически въпрос министър Плевнелиев посочи, че изграждането на инфраструктурното съоръжение ще струва малко под 1,1 милиарда евро. Той обясни, че звеното за консултантска помощ “Джаспърс” е направило анализ “приходи-разходи”, който показва, че дори по-скъпият вариант на строителство на магистрала “Струма” няма да надхвърля тази сума. “ЕК не осигурява финансиране на проекти, които нямат икономическа логика. Европейските пари не са, за да можем просто с тях да строим, независимо на каква цена. Въпросът е дали ЕК ще утвърди и всички екологични аспекти, иначе за всичко останало, сме готови. Специално за изграждането на 13,3 км тунел трябва да покажем как смятаме да адресираме темата с екологичните аспекти на строителството”, каза още министърът. “Апликационната форма за Лот 3 не може да бъде одобрена, ако не покажем как можем да строим тунела от екологична гледна точка и ние ще дадем всичко от себе си да го направим в срок. Очакваме апликационната форма за Лот 1 , Лот 2 и Лот 4 да влезе до края на този месец в управляващия орган, а за Лот 3 да влезе до края на годината”, допълни министър Плевнелиев.

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg