EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

"Made in France" - скъпо, но харесвано

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

"Made in France" - скъпо, но харесвано

mail11:30 | 21.08.2013прегледи 655 коментарикоментари 0


Във всички проучвания французите твърдят, че са готови да плащат по-скъпо за стоки, произведени във Франция, но ако те действително заменят продуктите, внасяни от страни с по-ниски разходи за труд, с родни, покупателната им способност силно ще спадне. Това показва изследване на Центъра за прогнозни проучвания и международни информации (CEPII), цитирано от в. Les Echos. Потенциалното покачване на цените на стоките ще бъде с 1270 до 3770 евро годишно, така че домакинствата ще трябва да харчат месечно 100 до 300 евро повече, според проучването. Една четвърт от това поскъпване ще бъде само от кожените артикули, на първо място чантите. Следват дребната електротехника (10%) и облеклото, с изключение на трикотажа (8%). Не по-малко от 71% от поскъпването ще се дължи на заместването на вноса от Китай. В същото време поне четири са френските компании, които доказват, че връщането на производството в страната е възможно при по-ниски разходи. Една от тях е производителят на велосипеди B'Twinn на Decathlon, чийто завод беше открит в северния френски град Лил. Той внася компоненти, произведени в Китай или Източна Европа, но сглобяването става във Франция. Обектът произвежда по един велосипед на минута и осигурява 200 000 велосипеда за петдесетина магазина, намиращи се на по-малко от три часа път. Близостта позволява доставката да става за един ден и да се правят икономии от транспорт, складиране, търговски персонал и кашони. Друга такава компания е Genevieve Lethu, произвеждаща домакински сервизи и съдове. Тя бе сред първите, които върнаха производството си във Франция - във Вогезите и в южния регион Оверн. Недоволен от множеството производствени дефекти и станал жертва на фалшификации, за пет години производителят сведе от 40 на 10% колекциите си, произвеждани в Азия. Genevieve Lethu спестява голяма част от разходите си за поддръжка на стоките след продажба и изтъква марката "Made in France", много ценена от клиентите му. Производителят на спортни стоки и оборудване Le Coq sportif е роден през 1882 година в Ромийи-сюр-Сен в североизточния департамент Об. В продължение на 20 години обаче прекъсва дейността си във Франция и се премества в Китай, преди да се завърне през 2010 година, за да открие център за текстилно производство. Две години по-късно възражда старата си текстилна фабрика, където произвежда жълтите фланелки за Обиколката на Франция през 2012 и 2013 година. Инвестицията е половин милион евро, а създадените работни места са трийсет. Производителят на дигитални таблети Qooq също се е върнал във Франция след многогодишна дейност в Китай, след като неговият ръководител Жан-Ив Хеп решава, че му е омръзнало да слуша отвсякъде, че вече не е възможно да се произвежда в страната. През октомври 2011 година в източната област Бургундия се появява първият му таблет "Made in France", на същата цена като произведения в Китай, благодарение на рационализирането на производството.
 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg