АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Bank of Japan: Прогноза за растеж от 0,6%



Японската централна банка понижи прогнозата си за икономическия растеж на страната през финансовата 2011-12 г. от 1% до 0,6% заради последиците от опустошителното земетресение и вълната цунами през март в североизточната част на архипелага, предаде AFP. Bank of Japan остави днес по-рано без промяна водещата си лихва на историческо ниското й равнище от 0,1%, за да подкрепи икономическия растеж след природните бедствия, предадоха световните агенции. Деветчленният съвет, определящ политиката на японската централна банка, гласува единодушно лихвата да остане на равнището от декември 2008 г. Решението, взето след еднодневна среща, бе очаквано от анализаторите. От март месец централната банка инжектира милиарди долари във финансовата система, за да стабилизира икономиката. Тя обяви днес и подробности по програмата за извънредно финансиране на стойност 1 трлн. йени (над $12 млрд.). Тези средства ще бъдат предоставени при изгодни условия на компании, пострадали от бедствията, отбеляза ИТАР-ТАСС. Безработицата в Япония е останала непроменена на равнище 4,6% през март, като прогнозите бяха за безработица от 4,8%, предаде DPA. Броят на безработните е намалял с 260 000 души спрямо същия период миналата година до 3,04 милиона през март. Броят на хората, които имат работа, е намалял със 130 000 души - първи спад от четири месеца, и е достигнал 59,28 милиона души, съобщи министерството на вътрешните работи и комуникациите. Данните за март не включват три префектури, които са били сериозно засегнати от природните бедствия през март - Ивате, Мияги и Фукушима, тъй като министерството не е могло да събере данни там. Промишленото производство в Япония се е свило с цели 15,3% през март спрямо февруари. Този исторически максимален спад се обяснява с щетите, които земетресението и вълната цунами нанесоха на много заводи и нарушиха икономическата активност, съобщи икономическото министерство. Спадът е най-голям от както през 1953 г. се води статистика за този показател. Свиването е усетено най-силно в автомобилния сектор, както при сглобяването на автомобили, така и при доставката на части, уточни министерството на икономиката, търговията и промишлеността.
Tweet |
|