EUR 1.9558
USD 1.7730
CHF 1.7891
GBP 2.2097
CNY 2.5089
you tube
mobile version

Фирми: Алианц, Пощенска банка

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Фирми: Алианц, Пощенска банка

mail10:07 | 17.06.2019прегледи 477 коментарикоментари 0


Международната рейтингова агенция Fitch Ratings повиши перспективата на краткосрочния кредитен рейтинг на Алианц Банк България от „F2” на „F1”. Агенцията потвърди и дългосрочния кредитен рейтинг на Банката „BBB+“ със стабилна перспектива, който е едно ниво над този на България – „BBB”.
Краткосрочният кредитен рейтинг „F1” отразява отличното качество на предлаганите услуги и финансовата стабилност на Алианц Банк България, като е една стъпка над рейтинга на държавата, оценен на „F2” тази година. Оценката на Fitch се базира на факта, че компанията е част от една от най-големите финансови групи в света – Allianz SE, базирана в Мюнхен, с кредитен рейтинг „АА-“ и стабилна перспектива, като Банката разполага с потенциална подкрепа от мажоритарния си собственик. Fitch Ratings отчита високо ниво на оперативна интеграция между двете институции, както и сериозния принос на Банката за постигане на целите на холдинга. Според данни на Fitch Ratings, в края на 2018 г. съотношението: оперативна печалба/ рисково претеглени активи е 2.9%. През изминалата година Банката се отличава с добра капитализация, като през 2019 г. се очаква положителен тренд на развитие, подобряване на качеството на кредитния портфейл, ефективност на разходите и постигане на планираните резултати.

Пощенска банка, част от Юробанк груп, приключи вчера придобиването на Банка Пиреос България – ключово събитие в стратегията на групата за разширяване на международната ѝ дейност с фокус върху пазари, на които е лидер.

До юридическото сливане на двете банки, Банка Пиреос България ще остане дъщерно дружество на Пощенска банка. Юробанк груп е регионална банкова група с канадски и американски фондове като основни акционери.

Очаква се операционната интеграция да се осъществи до края на годината. До приключването ѝ клиентите на двете банки ще продължат да се обслужват в настоящия формат: клиентите на Пощенска банка в клоновата мрежа и чрез електронните канали на Пощенска банка, а клиентите на Банка Пиреос България ще бъдат обслужвани в клоновата мрежа и чрез електронните канали на Банка Пиреос България.

 

 

   


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg