EUR 1.9558
USD 1.7726
CHF 1.7904
GBP 2.2832
CNY 2.5288
you tube
mobile version

Как да подготвим е-магазин за Black Friday?

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Как да подготвим е-магазин за Black Friday?

mail18:20 | 07.11.2019прегледи 347 коментарикоментари 0


Появилото се в САЩ попкултурно явление Black Friday, както и Cyber Monday през последните години набират популярност и у нас. Американците отбелязват Black Friday в петъка след Деня на благодарността, a Cyber Monday - в последващия понеделник. Тези дни се свързват с обявяване на сериозни промоции от всички офлайн и онлайн магазини и по традиция се използват за активно пазаруване преди празниците.

Българските онлайн магазини вече от няколко години са част от това явление и най-често отчитат в пъти повече посещения и поръчки, в сравнение с други дни през годината. Това е позволило на хостинг компаниите да натрупат ценни данни за потенциалните проблеми, свързани с този неестествен пик в посещенията на сайтовете.

„Събития като Black Friday и Cyber Monday са сериозно предизвикателство за натоварването на уебсайтовете и през последните години се наложи изводът, че онлайн магазините е необходимо да се подготвят за това много по-рано. Тази подготовка включва не само маркетинговите, а и технологичните аспекти на дейността. За да реализират възможно най-много продажби и да спечелят нови доволни клиенти, е необходимо да  разполагат с достатъчен хостинг ресурс, както и че сигурността и бързината на сайта им са на ниво.” - посочва Цветелина Ненкова, маркетинг мениджър на хостинг компанията СуперХостинг.БГ. Тя дава няколко ценни съвета за онлайн търговците, които се готвят за голямото пазаруване през последния ноемврийски петък и кибер понеделника.

Какви са очакванията Ви?

За правилното планиране на необходимите хостинг ресурси си отговорете на въпроса: Колко посетители очаквате да привлече Вашият онлайн магазин? Ако например планирате да предложите голям процент отстъпка и да популяризирате бизнеса си с активна реклама в медиите или в социалните мрежи, можете да очаквате броят на посетителите на Вашия онлайн магазин да се повиши десетки пъти. Това автоматично довежда до необходимостта предварително да се консултирате с хостинг компанията, която осигурява ресурс за сайта Ви, за да разберете кое би било най-подходящото решение за него. Така ще успеете да се подготвите оптимално, за да обслужите всички планирани поръчки. В противен случай съществува опасност сайтът да се забави и дори да „падне“ в разгара на кампанията, а Вие да загубите продажби и посетители.

Имате ли HTTPS?

Ако все още не сте го направили, активирайте сигурна HTTPS връзка за своя онлайн магазин. Това ще увеличи доверието на посетителите в сайта Ви и ще повиши надеждността му. Криптирана връзка можете да си осигурите, като закупите най-похдодящия SSL сертификат за Вашия магазин. Ако не сте сигурни от какъв сертификат се нуждае Вашият магазин, свържете се със специалисти.

Ускоряване на сайта

За да осигурите по-бърза връзка за Вашите посетители в най-натоварените дни за продажби, можете също да активирате уеб ускорител за сайта като SuperCache. Това е инструмент за ускоряване, който работи на ниво уеб сървър и освен че ускорява значително зареждането на страниците, намалява драстично консумирането на сървърни ресурси от системата като процесорен ресурс, памет и др. Можете също да активирате PHP ускорител за оптимизиране на PHP кода – като OPcache, както и да използвате технологии като Memcached или Redis, които кешират информацията на ниво уеб приложение.

Оптимизиране натоварването на сървъра

В случай че използвате виртуален или нает сървър, е важно да анализирате натоварването, и съответно да оптимизирате работата на приложенията или да обезпечите нуждите от допълнителен сървърен ресурс. Можете да добавите повече RAM, да използвате софтуер за кеширане като Varnish и Nginx или да направете максимално статична ландинг страница, която да поеме първоначалния интерес на посетителите по време на Black Friday. Най-важният апел е да не се отлагат оптимизациите за последния момент, а да ги направят още сега, за да успеят да се възползват от големите продажби максимално ефективно.


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg