АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
„Тайният клиент” определи Райфайзенбанк за №1
12:30 | 07.07.2011
707
коментари 0
На тазгодишните награди на Асоциация Банка на годината за първи път бе учредена и дадена награда в раздел „Таен клиент”. Призът получи Райфайзенбанк България. Технологията на оценка е такава каквато се практикува в метода „таен клиет”.
Мystery Shopping (таен клиент, тайно пазаруване) е похват за измерване и подобряване качеството на предлаганите услуги. Идеята е да се установи дали компаниите предоставят своите продукти и услуги според стандартите си, кактo и да се открият области за подобрение.
Какво прави „тайният клиент”? В своята същина той следва логиката на поведение на обикновен потребител - посещава различни офиси, за да получи както консултация от персонала, така и да определи качеството на услугата. Едва доловимата, но най важна разлика между професионалните тайни клиенти (mystery shoppers) и обикновените потребители е, че тайният клиент е предварително подготвен. Преди началото на един проект се изготвят въпросник и сценарий, които тайните клиенти следват. Въпросникът е изграден на база фирмените стандарти на компанията-възложител и тайните клиенти се инструктират детайлно за тези стандарти преди да извършват проверки.
Първият носител на наградата в банковата сфера в България е получил най-добри резултати на базата на проверки от подготвени клиенти, които са оценили качеството на обслужване. Проверени са над 20 клона на 26 от общо 30-те банки в България, което превръща проучването в представителна извадка.
Според изпълнителния директор на "Райфайзенбанк" Момчил Андреев, банката е инвестирала през последните 2 години 2 милиона лева за програма "таен клиент”. Още през 2009 година банката поръчва проучване на обслужването както в нейните офиси така и при конкурентите. „Тогава резултатите не бяха толкова успешни, но за изминалото време направихме необходимата равносметка, която ни позволи да стигнем до тази престижна награда", коментира Момчил Андреев за агенция Блитц.
| Tweet |
|







