EUR 1.9558
USD 1.8361
CHF 2.0130
GBP 2.2896
CNY 2.5369
you tube
mobile version

Чужденците в България работят в кол центрове

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Чужденците в България работят в кол центрове

mail17:50 | 25.01.2011прегледи 1668 коментарикоментари 0


Международната среда и възможността да използват родния си език правят кол центровете предпочитано място за работа от чужденците в България, сочи неформално проучване на една от най-големите аутсорсинг компании у нас, CallPoint New Europe.
Да работиш с колеги от различни националности; да използваш родния си език; да си в екип с местни хора, които говорят чужди езици, пътували са много и са готови да ти помогнат, защото знаят какво е да си „чужденец” – така пребиваващи у нас чуждестранни граждани обясняват избора си да работят в кол център.„Неформалната и приятна атмосфера, която се създава сред колегите” е друга причина, която анкетираните посочват. Като недостатък на работата някои определят, че бавно напредват с ученето на български език, тъй като през повечето време използват родния си. Повечето участници в проучването казват, че „с българите се работи лесно”, и допълват, че у нас го няма „големият стрес”, с който са свикнали в родните си страни.
Голяма част от чужденците не са знаели почти нищо за България преди да дойдат тук, освен къде се намира и че е била социалистическа държава. Това, което им харесва най-много у нас, е начинът, по който хората общуват помежду си, това, че са „открити”, „непринудени”, „приятелски настроени”. Също така харесват малките селца, богатството на природни забележителности, климата.
За „най-дразнещо” в страната чужденците определят незачитането правата на пешеходците, градския транспорт, дупките по улиците, склонността на някои българи да замърсяват.
Противоречиви са отговорите за българската храна – много от анкетираните чужденци казват, че нямат любимо българско ястие и родната кухня им липсва. Други пък много харесват традиционните ни манджи като мусака, таратор, баница.
Почти всички участници в проучването посочват, че това, с което не могат да свикнат у нас, е поклащането на глава за „да” и „не” и разказват забавни случки, които им се случват често.
Сред любимите български думи и изрази на чужденците, заради звученето или ситуациите, в които се използват, са: айде, значи, благодаря, задръстване, хиляда, палатка, сладолед, куку руку, „да бе да”, „ей, човек”.
Проучването е проведено сред чуждестранни служители на CallPoint New Europe. Те съставляват 12% от всички специалисти в компанията. Анкетираните са от: Германия, Англия, Холандия, Македония, Италия, Белгия, Швейцария, Гватемала, Никарагуа, Мексико.

 

Call Point New Europe е една от най-големите независими аутсорсинг компании в Източна Европа. В момента в кол центъра работят 750 специалисти в 3 офиса: в София (500 човека), Пловдив (20) и Букурещ (230). 95% от фирмите, които ползват услугите на Call Point, са от Западна Европа. Те се обслужват на повече от 16 езика. Над 80% от българите, които работят в компанията, са следвали или работили в чужбина. 12% от специалистите в България са чужденци. Call Point New Europe е създадена през 2004 година и специализира в 4 направления: пътуване и свободно време; търговия на дребно и онлайн търговия; финансови услуги; телекомуникации. Притежава сертификат за качество ISO 9001:2008.

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg