АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]


Движението на цената при царевицата за доставка през май в САЩ е възходящо с 4 долара до 225 долара за тон. Във Франция има поевтиняване с 3 евро до 202 евро за тон, а в Украйна - поскъпване с 5 долара до 243 долара за тон.


Ако това се случи, съществуват поне два риска. Първият е вероятността Европейската комисия да наложи санкции, а вторият е, че ще започнат да възникват дефицити.


Портокалите - с 8,1 на сто до 2,23 лева за килограм, следвани от лимоните - с 5,8 на сто до 2,39 лева за килограм. Ябълките са нагоре с 4,3 на сто до 1,69 лева за килограм. Грейпфрутите качват с 3 на сто до 2,58 лева за килограм, мандарините - с 2,7 на сто до 2,62 лева за килограм, бананите - с 1,1 на сто до 2,75 лева за килограм.


През 2024 година пшеницата в САЩ остана подчинена на низходящ тренд заради увеличената прогноза за глобалното производство и оценката за преходните запаси.


Напрегнатата геополитическа ситуация в света, непредсказуемата тарифна политика на САЩ, разочароващите показатели на американския и европейския износ на пшеница и оптимистичните перспективи за новата реколта поддържат сериозна динамика на световните зърнени пазари. Това отбелязват експертите на Софийската стокова борса (ССБ) тази седмица.


Цените на бензина и останалите течни горива ще продължават да падат по бензиностанциите у нас и след Нова година. Към средата на януари най-масовият бензин А 95 ще достигне най-ниските си нива от близо 5 години - около 2,08-2,10 лв. за литър.


Индексът на потребителските цени за февруари 2015 г. спрямо януари 2015 г. е 100.2%, т.е. месечната инфлация е 0.2%, показват данните на НСИ. Инфлацията от началото на годината (февруари 2015 г. спрямо декември 2014 г.) е минус 0.2%, а годишната инфлация за февруари 2015 г. спрямо февруари 2014 г. е минус 0.5%.


"Булгаргаз" ЕАД предлага на Комисията за енергийно и водно регулиране /КЕВР/ да утвърди цена на природния газ за третото тримесечие на 2015 г. в размер на 486,48 лева за 1000 куб. метра, без акциз и ДДС.


Равнищата на цените варират до три пъти в държавите от ЕС, показват данни на Евростат. Най-голяма е разликата при групите „Ресторанти и хотели“ и „Алкохолни напитки и тютюневи изделия“.