EUR 1.9558
USD 1.8361
CHF 2.0130
GBP 2.2896
CNY 2.5369
you tube
mobile version

Турция - лидер в износа на лешници, боров мед

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Турция - лидер в износа на лешници, боров мед

mail08:35 | 10.01.2020прегледи 1028 коментарикоментари 0


През 2019 г. Турция е спечелила около 2,3 милиарда долара от износ на лешници по света, съобщава белградският вестник "Политика", предава БТА. Иляс Едип Севинч, председател на Сдружението на износителите на орехи и ядки на Турция заяви, че миналата година са изнесени около 319 772 тона лешници. Това е най-голямото количество в историята на Турция, когато става дума за износ на лешници, посочи Севинч. Той каза, че това е с 14,5 процента повече като количество и 24 процента повече като парична печалба в сравнение с 2018 г.

Турция произвежда и лъвския дял от боровия мед в света с над 90% от цялото количество. Продуктът е по-ароматен, по-тъмен и с по-високо съдържание на смоли от обикновения мед. По-голямата част от производството му в Турция е съсредоточено в провинция Мугла в югозападната част на страната.„Боровият мед, сертифициран от TURKPATENT и ЕС, ще защити турското производство от ментетата на пазара”, съобщава ЕБВР, като аргументира планове да помогне на Турция да получи сертификат за географско означение на нива Европейски съюз за своя боров мед. Целта е увеличаване на ефективността, устойчивостта и пълноценна подкрепа на целия сектор за производство на мед в страната. За реализирането й бе организиран семинар по инициатива на Организацията за земеделие и прехрана, в който участваха всички значими оператори на пазара на боров мед в Турция – пчелари, представители на преработващи предприятия, износители, представители на администрацията и учени.

„Страната полага усилия за регистрирането на този уникален мед като географско означение на ниво ЕС, което се очаква да увеличи износа, да подобри ефективността по цялата верига за доставки и да съживи местните стопанства”, посочват от ЕБВР. Оттам изтъкват, че световният пазар на храни с географски означения е доходоносен и достига около 50 млрд. евро годишно, а потребителите по целия свят са все по-склонни да плащат повече за оригинални продукти с високо качество.


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg