EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Трудни години за бирата в Европа

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Трудни години за бирата в Европа

mail17:10 | 23.11.2010прегледи 526 коментарикоментари 0


В Брюксел се проведе традиционното годишно събрание на Пивоварите на Европа, което обедини националните асоциации на 30 страни. На срещата на най-високо равнище беше направен анализ за развитието на индустрията през последните 5 години и последствията от икономическата криза върху производството и консумацията на бира на Стария континет. За пръв път от пет години насам на срещата на европейската организация бяха представени статистически данни за пивоварния сектор в Европа. Алберто да Понте – президент на Пивоварите на Европа, коментира, че изнесените факти и цифри показват само една част от приноса на пивопроизводителите, който стои зад всяка чаша бира, дори и в годините на стагниран пазар.
Трудни години за бирата
Цифрите доказват, че, безспорно, 2009 година е била най-трудната за бранша. Според изнесените данни на Стария континент са били произведени близо 383 милиона хектолитра бира, 364 от които в страните от Европейския съюз. На първо място по този показател традиционно е Германия с 98 млн. хектолитра, следвана от Великобритания – 45 млн. хектолитра и Полша – 36 млн. За България тази цифра е близо 5 млн. хектолитра. Германия отново е и с най-висока пряка работна заетост в пивоварния бранша - 28 412 човека, а втора е Великобритания - 13 900 човека. Според анализаторите единствената причина за спада в производството и консумацията на бира е повсеместната икономическа криза. Всички са убедени, че с нейното отшумяване пазарът ще се върне към нормалните си нива отпреди няколко години. През 2009 г. консумацията на бира на глава от населението в Европа е 69,6 л срещу 72,9 л през 2008 г. За България тези стойности са съответно 67 л за 2009 срещу 73 литра през 2008. Потребителите на пиво само в страните от Европейския съюз през 2009 г. средно са консумирали 75, 3 л бира. С най-сериозен принос в употребата на пиво е Чехия – 159,3 л на човек, след която се подреждат Германия – 109,6 л и Австрия – 106,2 л. В Испания любителите на бира са изпили 36 млн. хектолитра, като 15% от тях се падат на нискоалкохолни и безалкохолни брандове.
Въпреки трудните времена, по време на срещата на Пивоварите на Европа всички национални асоциации отчетоха съществен напредък в реализацията на най-важните политики, доказващи отговорността на пивоварния бранш пред потребителите и обществото като цяло. Съюзът на пивоварите в България също представи проектите си, насочени към превенция употребата на алкохол от лица под 18 г., резултатите от научните изследвания върху съставките на бирата и ефекта от умерената консумация на пиво. Специално внимание предизвика продължаващата втора година информационна кампания за качествата на българското пиво „Природата изБира най-доброто за теб”. Според направените проучвания около 43% от родните любители на бирата вече имат познания за нейните характеристики и проявяват интерес към бирените традиции и култура.
Саморегулацията на рекламните комуникации, проектите за превенция на злоупотребата с алкохол и научните проучвания върху качествата на кехлибарената напитка са високо оценени и насърчавани от европейски институции. Доказателство за това са проведените през годината срещи на най-високо ниво, включително с Комисаря по здравеопазване в ЕС Джон Дали и с Комисаря по транспорта Сийм Калас. Предизвикателствата пред пивоварния бранш бяха обсъдени на Октомврийския форум с Председателя на Европейския съвет Херман Ван Рампой и депутатите от Бирения клуб към Европейския парламент.
Добрата новина е, че вече има ясни знаци за преодоляване стагнацията от кризата и европейската пивоварна индустрия е готова да продължи напред. Тези тенденции допълнително мотивират производителите на бира да продължат своите бизнес инициативи, предлагайки по-богата гама пиво, включително безалкохолни и нискоалкохолни асортименти, тъмно пиво, бутикови производства и специфични регионални брандове. Тези нагласи отразяват очакванията на консуматорите, които приемат бирата като най-популярната общоевропейска напитка, подходяща за всеки вкус и предпочитания.
За допълнителна информация относно традиционното годишно събрание на Пивоварите на Европа – www.pivovari.com – Пивоварите на Европа.


 


Тагове: бира, ЕС, България
 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg