EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

4 000 са пивоварните в Европа

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

4 000 са пивоварните в Европа

mail13:30 | 18.10.2010прегледи 805 коментарикоментари 0


Бирата е култура и традиция. Но тя е и индустрия - с тези думи президентът на Европейския съвет Херман ван Ромпой откри в Брюксел мегасрещата на пивоварите на Европа. В нея участваха повече от 400 души, топ мениджъри от индустрията и политически лидери, които обсъждаха предизвикателствата пред бирения сектор и приноса му към европейската икономиката чрез милионите открити работни места и приходи към бюджетите на съответните страни,съобщи Euro RSCG.
Социалната отговорност на бранша, кампаниите за отговорна консумация и високото ниво на саморегулация на маркетинговите комуникации бяха също във фокуса на вниманието.
"Пивото е най-популярната напитка след водата и чая. Европейската бира е позната и уважавана в целия свят", каза Ван Ромпой. Акцентирайки върху различни аспекти на пивото и на производителите му в Европа, президентът на ЕС отбеляза, че те са културните посланици на континента и имат огромен принос в икономиките на всички страни.
В подкрепа на тези думи той цитира данни от анализ на Ърст енд Янг за 2009 г., според който европейските пивоварни са произвели 427 милиона хектолитра пиво. Количеството съответства на близо една четвърт от производството на бира в световен мащаб и в същото време генерира обща добавена стойност от 59 милиарда евро за година.
Сред останалите факти, представени на форума в Брюксел, са данните, че близо 20 на сто от произведеното в Европейския съюз количество бира е за износ, а 60 процента от него е за държави извън общността. Най-големите износители на бира са Белгия, Ирландия, Дания и Холандия.
Към момента в Европа работят 4000 пивоварни - от най-големите международни концерни до семейните ресторанти със собствени марки бира. 95 процента от тях имат структурата на малки и средни предприятия. Въпреки кризата пивоварната индустрия продължава да се развива. Доказателство за това са новооткритите през последните 2 години 267 предприятия за бира.
В България също има лицензирани 2 нови ресторанта, които варят пиво на място. Една от причините за този процес е фактът, че бирата се приема като традиционна общоевропейска напитка, която привлича все повече консуматори с естествените си съставки, с разнообразието, включително на безалкохолни и нискоалкохолни брандове, и като питие, което отговаря на всеки вкус.
През 2009 г. отново лидер в продажбите на кехлибарената напитка е Германия с 89 милиона хектолитра, следвана от Великобритания - 49 милиона хектолитра и Полша - 35,8 милиона хектолитра. България е с годишна реализация от 5 млн. хектолитра, което й отрежда 14 място в тази класация. Нашите съседи Румъния и Гърция са съответно с пазар от 17,6 милиона хектолитра и 4,4 милиона. За последните 12 месеца пазарът на бира в страната има спад от 6 на сто, но въпреки това пивоварната промишленост продължава да обновява производственото си портфолио и вложенията в технологични иновации, машини и апарати. За първите шест месеца на годината инвестициите надхвърлят 20 млн. лева. Продължават и проектите за корпоративна социална отговорност, научните изследвания върху съставките на бирата и ефекта от умерената консумация на пиво. Съюзът на пивоварите е представителната организация на производителите на бира, малц и хмел в България. Членове на сдружението са "Болярка ВТ", "Загорка", "Каменица", "Карлсберг България", "Ломско пиво". СПБ членува в Пивоварите на Европа от 2008 г.


 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg