EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Три месеца за обжалване на некачествен ток и газ

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Три месеца за обжалване на некачествен ток и газ

mail07:35 | 22.08.2013прегледи 563 коментарикоментари 0


От ДКЕВР смятат, че максималният срок, в който потребителители могат да предявят претенции за обезщетение заради некачествено снабдяване с ток или природен газ, трябва да бъде не по-дълъг от три месеца. Коментарът беше направен от Славчо Смилков от ДКЕВР в рамките на дискусия в Народното събрание, по повод предложения за промени в Закона за енергетиката, според които некачественото
снабдяване може да се обжалва до три години.
Срокът от три години е дълъг, това означава, че за този срок трябва да се пази цялата документация, свързана със снабдяването, коментира Смилков. Към момента дневниците се пазят по една година, срокът трябва да бъде тримесечен или едномесечен, смята представителят на ДКЕВР.
Смилков подкрепи искането на потребителски организации срокът за възстановяване на захранването след прекъсване и плащане на просрочената фактура, да бъде до четири часа, а не както предвиждат законодателните промени - осем часа. Осем часа е много време, четири часа е нормалният срок, дори за София, за това време работата може да се свърши перфектно, коментира Смилков. По думите му за целта ще трябва да се организират каси с удължено работно време за плащане на дължимите фактури, както и дежурни аварийни екипи в събота и неделя. В провинцията всички екипи са на повикване, не може лекарят да стои дежурен в болницата, а електротехниците да си стоят вкъщи и да не могат да се организират, коментира представителят на ДКЕВР.
Той се съгласи с текстовете, според които клиентите трябва да бъдат уведомявани предварително с СМС за всяко изключване, като за целта дружествата ще трябва да възстановят информационните си
системи. Друг представител на ДКЕВР отбеляза, че начинът на уведомяване ще трябва да бъде посочен от клиента, тъй като в селата не всички разполагат с мобилни телефони.
Във връзка с предложението за подаване на жалби за завишени сметки, без потребителят да плаща дължимата фактура, Смилков коментира, че в законодателството трябва да се фиксира колко пъти може да се оплаква един потребител. Има такива, които се жалват всеки месец, това ще доведе до "бум" в оплакванията, ще трябва да се увеличи капацитетът на метрологията, която проверява електромерите, коментираха от ДКЕВР.

По повод качеството на снабдяване Смилков отбеляза, че 50 на сто от мрежите в България са с нарушени параметри. Има обаче проблем с обезлюдяването на селата, дружествата нямат сметка да
възстановяват качеството на захранването за двама жители, каза той. Заместник-председателят на парламентарната комисия по енергетика Явор Куюмджиев - организатор на дискусията, обобщи, че предложенията за законодателни промени ще бъдат внесени в парламента следващата седмица и ще следват установения ред.

източник:БТА
 


Тагове: ток, газ, оплакване
 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg