АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Топ 20 на брандовете в България
Световната интернет търсачка Google за пореден път не отстъпва лидерската позиция сред най-силните потребителски марки в България, а Happy е начело сред българските брандове. Само още две български марки – bTV и Devin – са в престижната класация Топ 20.
Това показа резултатът от независимото проучване на потребителския сегмент на българския пазар по инициатива на световната организация Superbrands. Проучването се провежда за девети пореден път у нас, по повод на новото издание на промоционалната програма Superbrands Bulgaria 2024/2025.
Глобалната организация предоставя право както на лидерите в различните категории, така и на останалите квалифицирани брандове да участват в официалната публикация за България за 2024/2025 г. и да използват официалния символ на Superbrands в своите маркетингови и публични комуникации. Така те могат да демонстрират сред потребителите и партньорите си постигнатото високо признание за отличен брандинг.
Участието в промоционалната програма Superbrands е само по покана на организацията.
Методиката на подбор и оценяване на брандовете е универсална за всички страни, реализиращи програмата Superbrands. Селективният процес се осъществява на два етапа: чрез конфиденциално гласуване на членовете на независимото експертно жури – Борда на Superbrands Bulgaria, и чрез национално гласуване на потребителите в интернет. Това дава възможност експертното мнение да се разгледа успоредно с мнението на потребителите. Членовете на борда не получават материално възнаграждение, те не оценяват марка, с която са свързани, или брандове на свои конкуренти.
Партньор на Superbrands в провеждането на националното гласуване на потребителите в интернет е NielsenIQ.
В процеса на оценяване експертите и потребителите се ръководят от дефиницията и критериите на световната организация за Superbrands:
Superbrand е марка, която е изградила отлична репутация в своя сектор и предлага значителни материални и емоционални предимства пред конкурентите. Тези преимущества, съзнателно или несъзнателно, признават потребителите и искат да ги притежават. Superbrand трябва да демонстрира:
Качество: Символизира ли марката качеството на предлаганите продукти или услуги?
Надеждност: Ползва ли се с доверие брандът, поддържа ли висок стандарт на продуктите или услугите?
Различие: Добре ли е позната марката в своя сектор? Успешно ли се разграничава от конкурентите си? Притежава ли индивидуалност и ценности, които я правят уникална на пазара?
Tweet |
|