EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Тестват нощен служебен абонамент

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Тестват нощен служебен абонамент

mail15:03 | 30.07.2018прегледи 610 коментарикоментари 0


Новият нощен служебен абонамент за паркиране в синята зона в София ще бъде тестван 6 месеца. След това ще се направи анализ и ще се прецени дали да бъде въведен за постоянно. Това решиха общинските съветници, които приеха промените в наредбата за организацията на движението.

По-рано столичният кмет Йорданка Фандъкова поиска тестовият период от 3 месеца, за да се види дали има интерес към услугата.

Промените в наредбата за организацията на движението предвиждат разширение на зелената зона за паркиране от 1 ноември в още 4 квартала, сред които горната част на “Лозенец” и “Зона Б 5”.

Сега платените места за паркиране в синята и зелената зона са 21 500. С разширението те ще станат 27 000 - 28 000, каза Румяна Милова от Центъра за градска мобилност.

От средата на август живеещите в новите подзони за паркиране ще могат да подават документи за винетни стикери. Ще бъде отворен нов офис на ЦГМ в метростанция “Европейски съюз”. С промените в наредбата се дава право винетка да се издава и за 2 г., а не само за 1 г. както е сега. Въвежда се и ограничение от до 3 стикера на семейство.

Нощният служебен абонамент в синята зона ще действа и след 19,30 ч през уикендите. Цената на едно паркомясто е 650 лв. колкото е тази и на дневния абонамент за паркиране.

Причина за въвеждането му са искания на хотели. На този етап няма необходимост от въвеждане на нощна синя зона, каза Фандъкова.

След дебати СОС пусна концесията на над 2600 спирки на градския транспорт в столицата. Те ще бъдат разделени в 4 пакета, като един кандидат ще има право да участва за максимум 2, за да няма монопол. Концесията е за срок от 15 г. с опция за още 5 г. Всички спирки трябва да бъдат подменени до 2 г. от старта на концесията. Общината очаква да получи минимум 80 000 евро концесионна такса годишно за всичките 4 пакета.

“Важни са ползите за града - подмяна на всички спирки и увеличение на броя на тези, които ще имат навес - от 1100 сега до 1500-1800 след концесията. Заложени са ясни регламенти за прекратяване на концесията при неспазване на договорите”, каза Фандъкова. Тя обясни, че за подмяната на всички спирки са нужни 18 млн. лв., които общината ще може да се инвестира в ремонт на тротоари, строителство на детски градини и др.

Фандъкова обаче не скри, че очаква обжалване на концесията и даде пример с тази за градските велосипеди под наем, която не може да тръгне вече втора година.

Съветниците гласуваха и новата наредба за рекламата, с която се редуцира броя на билбордовете, забранява се покривната реклама в центъра и се въвежда ограничение за размера на партерната реклама по витрините.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg