EUR 1.9558
USD 1.8018
CHF 1.9937
GBP 2.2783
CNY 2.4960
you tube
mobile version

Тениски от рециклирана пластмаса

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Тениски от рециклирана пластмаса

mail06:10 | 09.01.2020прегледи 2459 коментарикоментари 0


Kaufland България въвежда на българския пазар лимитирана спортна линия текстил като част от своята собствената марка Newletics. Колекцията е изработена от рециклирана пластмаса и е налична от 6 януари.  Така веригата първа пуска в продажба колекция текстил от рециклирана пластмаса.

Зелената спортна линия е изработена е от рециклируеми P.E.T. бутилки, риболовни мрежи и пластмасови отпадъци. Съдържащият се в облеклото полиестер е направен от употребявана пластмаса, преработена чрез иновативна технология, която позволява тя да бъде използвана отново. За изработката на една спортна тениска от колекцията, например, са използвани 10 рециклируеми P.E.T. бутилки. В модерния процес на преработка бутилките се настъргват и почистват, претопяват се и се изплитат в нишки. Изтъканите нишки се превръщат в рециклирания полиестер, от който е ушита колекцията. Всички дрехи от линията са направени от рециклирани материали и са рециклируеми. По този начин Kaufland затваря цикъла на рециклиране, като създава колекция от текстил, който може да бъде използван многократно.

При производството на спортно облекло от пластмасови отпадъци не се използва суров нефт, консумацията на енергия е наполовина по-ниска в сравнение с производството на нова риза от обикновен текстил, например, емисиите на въглероден диоксид също са по-ниски.

Спортната линия от рециклирана пластмаса е стъпка от 360-градусовата стратегия за ограничаване на пластмасата за еднократна употреба, която Kaufland прилага. Стратегията е създадена и разработена от Schwarz Group, част от която е Kaufland, и предвижда конкретни мерки за предотвратяване използването на пластмаса, повече рециклиране и производство на по-устойчиви опаковки за продуктите. Kaufland си е поставила за цел да произвежда 10% от своите текстилни линии от синтетични влакна от рециклирани материали, като компанията планира да увеличи този дял през следващите години. От 2013 г. Компанията не използва твърди пластмасови микрочастици при създаването и производството на собствените си козметични, санитарни и хигиенни марки продукти. Компанията се ангажира до 2025-а да намали пластмасата с най-малко 20%, а пластмасовите опаковки на собствените марки продукти да са 100% рециклируеми.

Спортната колекция от рециклирана пластмаса е част от международната групова стратегия RЕset Plastic на Schwarz Group. Стратегията включа цялостния подход на групата към решаване на проблема с пластмасовото замърсяване, както и конкретните мерки, които Schwarz Group предприема за ограничаване на пластмасата.  Стратегията се основава на пет основни направления: REduce, REdesign, REcycle, REmove, REsearch. В областта на REduce компанията си е поставила за цел да спестява пластмаса във вътрешните си процеси винаги, когато това е възможно. REdesign аспектът на стратегията поема задачата да създава рециклируеми продукти и опаковки и да намалява количеството пластмаса в опаковките на собствените марки продукти. В областта на REcycle Schwarz Group разработва и внедрява системи за събиране, сортиране и рециклиране на отпадъци, за да затвори цикъла за рециклиране. Чрез REmove групата допринася за премахването на пластмаса от природата. Чрез последното направление от стратегията – REsearch – Schwarz Group инвестира в проучвания и изследвания, които й помагат да създава иновативни и устойчиви решения за избягване на пластмаса и да информира за рециклирането и опазването на природните ресурси. Всички пет направления на стратегията REset Plastic правят възможна визията на Schwarz Group за по-малко пластмаса.


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg