EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Съкращения в БДЖ "Товарни превози"

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Съкращения в БДЖ "Товарни превози"

mail12:05 | 12.05.2016прегледи 1158 коментарикоментари 0


Между 600 и 800 души ще бъдат съкратени от БДЖ "Товарни превози". Това заяви министър Московски в рамките на изслушване в парламентарната комисия по транспорт вчера. Тази бройка е според предварителните разчети, уточни той. Съкращенията са само част от мерките за оздравяване на дружеството, след като няма интерес от страна на инвеститорите към него.

Заради възможни съкращения се състоя среща между министъра, ръководството на БДЖ и синдикатите в железницата.

Дълговете на „БДЖ - товарни превози" са 95.4 млн. лв. към този момент, каза Владимир Владимиров, изпълнителен директор на Холдинг „БДЖ“, по време на брифинг на тема „Актуално състояние на дружествата в системата”. По думите му, има лек спад в приходите. „Загубите са малко над 1 милион, но има положителна тенденция", заяви той. Според него има възможност дружеството да бъде стабилизирано. Владимиров заяви, че е рано да се коментира темата за евентуални съкращения в дружеството.Той посочи, че спасяването на „БДЖ – товарни превози” ще стане като бъде сложен край на загубите. „Товарни превози е стар оператор и е наследил определени обстоятелства", посочи изпълнителният директор на Холдинг „БДЖ“. „Много съществена разлика с останалите превозвачи има, защото като държавна железница , возим единични товари. Никой друг не вози такива, защото по дефиниця са нерентабилни", уточни той.
Владимир Владимиров посочи, че на всички компании в холдинга общата задлъжнялост към 2007 г. е била 850 милиона. „През годините сумата е намаляла, като към този момент е 458 млн., а към банката са 245 млн. в момента", каза още Владимир Владимиров.

На този етап е много трудно да се каже какво ще се случи с персонала на дружеството, но няма да има съкращения, коментира още Владимиров. „Всички трябва да бъдат спокойни, че се търсят варианти да не изгуби работата си нито един служител", заяви той. По думите му, може да бъде намален броят на служителите, но това не означава, че някои хора ще останат без работа. „Може да бъде намален по много и различни механизми, включително и доброволното напускане, пенсиониране и други варианти. Има такива, които ще бъдат прехвърлени в други фирми, както и такива, които ще бъдат прехвърлени по схемата дълг срещу собственост", посочи примери Владимиров. „Няма да ви кажа, че ще има масови съкращения, защото това означава, че ще ви излъжа", подчерта той. „Миналата година с 419 човека е намален персоналът - не е имало масово съкращения”, уточни той.
Той подчерта, че за да е възможно оздравяването на железопътния сектор, са необходими законови промени. „Това, което е необходимо е да има политически консенсус на по-високо ниво", добави изпълнителният директор на „Холдинг БДЖ".
По отношение на това дали може да бъде изпълнено желанието на синдикатите нито един служител да не остане без работа, той посочи, че при определени обстоятелства може. „Това са дълг срещу собственост, да дадем на външни фирми служители, да преместим такива от една компания в друга, да има текучество и да има пенсионери", обобщи вариантите.

Ръстът в товарните превози в България на година е 10-15%. Той се реализира обаче не от държавните железници, а от останалите превозвачи, посочи в интервю за предаването "Преди всички" на "Хоризонт" Симеон Ананиев – председател на Асоциацията на българските железопътни превозвачи.

Според него проблемът в "БДЖ - Товарни превози" е липсата на качествено управление: В железницата и в транспорта, във всички държавни дружества, не се назначават мениджъри, няма конкурси. Както има за обществени поръчки, за всякакъв вид доставка на материали или строителство, или каквото и да е, няма конкурс за мениджъри.

Оздравяването на "БДЖ - Товарни превози" може да мине през несъстоятелност, защото това е механизъм за оздравяване, смята още Ананиев:  БДЖ е един от последните бастиони на т.нар. "профсъюзи". Те нямат, общо взето, други сериозни компании, където да могат по един или друг начин да въздействат или съвместно с правителството да провеждат някакви дейности.

Депутатът от БСП и член на парламентарната транспорта комисия Георги Търновалийски също смята, че лошото управление стои в основата на проблема на дружеството. Необходимо е дружеството "БДЖ- Товарни превози" да се оптимизира и преструктурира, но не и да се приватизира, каза още той: Трябва да се започне от преструктуриране, да се премахнат неефективните звена, да се оптимизира дейността и тогава да се прецени дали трябва да се върви към други и какви крупни мерки за съкращение. Оптимизацията задължително преминава през подобряване и намаляване на неефективните разходи на дружеството, за да се подобряват оперативните резултати на "БДЖ - Товарни превози"./БНР, агенция Фокус

 

 

 

 

 

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Новите пенсионери през 2023

15:05 | 04-03-24 | 1046