АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Сухопътният товарен транспорт на нива от 2019 г.



През 2024 г. сухопътният товарен транспорт в България достига 26,969 млрд. тонкилометра, понижавайки се значително от достигнатите година по-рано 33,125 млрд. тонкилометра (спад с над 18 на сто) и отчитайки по този начин най-ниското си ниво от 2019 г. Това показват най-новите данни на Евротат, публикувани от статистическата служба на Европейския съюз.
За ЕС данните показват леко нарастване до общ годишен обем от 1,869 трилиона тонкилометра, което е малко повече от 1,857 трилиона през 2023 г., което представлява незначително увеличение от 0,6 на сто на годишна база.
През 2024 г. Полша продължава да бъде лидер в ЕС по отношение на сухопътния товарен транспорт, като регистрира общо 368 млрд. тонкилометра, което представлява почти 20 на сто от общия обем на ЕС. Тя е следвана от Германия с 281 млрд. тона (15 на сто), Испания с 272 млрд. тона (15 на сто), Франция със 174 млрд. тона (9 на сто) и Италия със 153 млрд. тона (8 на сто). На тези 5 държави се падат 67 на сто от общия автомобилен товарен транспорт в ЕС. Сред по-малките икономики забележителни обеми са регистрирани и в Чехия (70 млрд. тонкилометра), Румъния (67 млрд. тонкилометра), Литва (66 млрд. тонкилометра) и Нидерландия (63 млрд. тонкилометра).
По отношение на групите продукти, превозвани през 2024 г., първите 10 остават същите като през 2023 г. Хранителните продукти, напитките и тютюневите изделия продължават да доминират с 312 млрд. тонкилометра през 2024 г., следвани от групираните стоки (различни стоки, превозвани заедно) с 237 млрд. тонкилометра.
Продуктите на селското, горското и рибното стопанство са на трето място с 208 млрд. тонкилометра, следвани от други неметални минерални продукти (137 млрд. тонкилометра), метални руди и други минни/кариерни продукти (132 млрд. тонкилометра) и химикали (116 млрд. тонкилометра).
БТА
Tweet |
|