EUR 1.9558
USD 1.8361
CHF 2.0130
GBP 2.2896
CNY 2.5369
you tube
mobile version

Стоп кадър на бизнеса в Кан

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Стоп кадър на бизнеса в Кан

mail14:01 | 19.05.2009прегледи 979 коментарикоментари 0


Дейвид Гритcън
p_telegraph_logoЛесно е да бъде защитена тезата, че тазгодишния филмов фестивал в Кан е по-приятен от предишните. Има свободни маси в ресторантите и няма нужда от резервации, а опашките за прожекциите са по-малки. Няма толкова големи тълпи на прочутия булевард Кроазет, доста хотели позволяват да се правят по-къси резервации, вмести да настояват на 10-дневни нощувки, направени предварително. Но лошото е, че всичко това се случва заради външни ефекти.
Фестивалът не е имунизиран срещу глобалните икономически неволи, по-цивилизованата и по-спокойна атмосфера тази година е вследствие на финансовите проблеми на световната киноиндустрия.
Жералд Дюшосой от пресофиса на фестивала демонстрира оптимизъм. Той твърди, че присъстват обичайния брой журналисти (около 4 хил.). Освен това градът със 70 хил. жители очаква обичайните 30 хил. посетители.
Но дали всички те ще дойдат?
Тегавите настроения витаят във въздуха. Във Фестивалния дворец, където се продават и купуват филмите не се забелязва голямо оживление.
Малцина от продуцентите и търговците признават отчаянието си публично. ”Само филми с големи звезди и фабула, която може да привлече международен интерес, имат шанс да бъдат продадени”, сподели един продуцент. „За други продукции няма никакъв шанс.”
„Има ли преговори?”, си задава риторичния въпрос търговски агент. „Да. Има ли сключени сделки? Не много.”
Песимизмът се подсилва от започналото предоговаряне на сделки, сключени принципно миналата година, преди финансовата криза да удари. Някои продуценти са с бюджети, които са орязани с 30% в сравнение с техния обем преди 6 месеца.
Мнозина винят руснаците. На коктейл в руския павилион те заявиха, че или трябва да бъдат направени големи отстъпки в цените или въобще ще се откажат от предварително договорените сделки.
Британските продуценти често сменят темата на разговора, когато бъдат запитани за бизнеса. Мнозина твърдят, че просто са в Кан, защото не могат да си позволят да отсъстват от такова важно събитие.
Някои не са толкова нещастни. Сандип Бхаргава оглавява Индийската асоциация на филмовите съветници. Той посочи, че Индия е „на щрек, но не е паникьосана” от глобалната икономическа криза и е окуражен от коопродукциите на такива режисьори като Мира Наир и Гуриндер Чадха, както и на звезди като Бен Кингсли.
Но той е един от малцината, който е настроен оптимистично. Повечето не желаят да коментират финансови и бизнес проблеми.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg